مخراج کاری طلا و جواهر

جواهری صم
مخراج کاری طلا و جواهر

مخراج کاری طلا و جواهر

مخراج کاری طلا و جواهر و مهم‌ترین اصولی که برای آن وجود دارد

مخراج کاری طلا و جواهر یکی از فرآیندهایی است که در طی ساخت زیورآلات به انجام می‌رسد. گفتنی است که به مخراج کاری، مرصع‌ کاری نیز گفته می‌شود و مختص جواهراتی است که دارای نگین هستند. درواقع مخراج کاری فرآیندی است که در طی آن گوهر بر روی فلزی گران‌بها قرار می‌گیرد.

اما این کار با جزئیات فراوانی همراه است تا درنهایت منجر به ساخت جواهری زیبا و مشتری‌پسند شود؛ بنابراین باید ذکر شود که مرصع‌کاری نیاز به تخصص، دانش و تجربه کافی دارد. مجموعه طلاسازی و جواهرسازی صم به‌واسطه اینکه کلیه خدمات تولید و تعمیر را ارائه می‌دهد، از مورد اعتمادترین مراکز درزمینه‌ی مخراج کاری طلا و جواهر است. در ادامه به تشریح مراحل انجام کار و نکات مهمی که دراین‌باره وجود دارد، خواهیم پرداخت.

انواع مخراج کاری طلا و جواهر

مخراج کاری دارای روش‌های متعددی است. آنچه باعث این تعدد می‌شود اندازه و نوع گوهری است که استفاده می‌شود. در یک دسته‌بندی کلی، می‌توان مخراج‌ کاری را به دو دسته سنگ‌های ریز و درشت تقسیم‌بندی نمود. گفتنی است که تمامی روش‌ها با بهترین کیفیت ممکن توسط کارگاه طلاسازی و جواهرسازی صم انجام می‌گیرد.

مراحل انجام مخراج کاری طلا و جواهر

اولین قدم در مخراج کاری طلا و جواهر نگه‌ داشتن پایه قطعه توسط ابزار مناسب است. ضرورت این کار در فیکس شدن پایه است به‌طوری‌که در حین انجام مرصع‌ کاری قطعه تکان نخواهد خورد. در ادامه گوهر آماده ‌شده بدون استفاده از چسب و سایر مواد شیمیایی در جای خود قرار می‌گیرد. بدیهی است که سوار کردن سنگ جواهر و اتم در پایه، اصول خاص خود را دارد و نیاز به‌ دقت فراوان است؛ اما این اصول چه مواردی را شامل می‌شوند؟

مهم‌ترین اصول مخراج کاری طلا و جواهر

در مخراج کاری طلا و جواهر با دو بخش که پایه و گوهر است سروکار داریم. هر دو این بخش‌ها باید دارای استانداردهای لازم باشند تا درنهایت زیبایی مدنظر، حاصل شود. در بخش‌های قبل اشاره‌ای به تأثیرگذاری اندازه نگین شد؛ اما در مورد پایه نیز انواع مختلفی ازجمله پایه‌ چنگه‌ای، پایه کانالی، پایه سنگفرشی وجود دارد.

کار کردن با هر یک از این پایه‌ها و نگین‌ها اصول خاصی دارد که تنها با تجربه و تخصص قابل‌درک و توضیح است. درصورتی‌که تناسب و هماهنگی بین پایه و نگین به‌درستی رعایت نشده باشد، اولین آسیب به گوهر جواهر وارد می‌شود. در ادامه نیز زیبایی کار با عدم پیوستگی احتمالی به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. پس بهتر است برای مخراج کاری طلا و جواهر دقت، سلیقه و ظریف‌کاری را جزو موارد مهم تعریف کرد.

اصل بعدی که در مورد مرصع ‌کاری می‌توان به آن اشاره کرد، مهارت در استفاده از ابزار است. مجموعه طلاسازی و جواهرسازی صم با علم به این قضیه همواره در تلاش بوده است تا کادری از متخصصین را پرورش دهد. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد میزان فشاری است که در هنگام قرار دادن نگین ممکن است بر پایه یا گوهر وارد شود. یک تکنسین خبره دقت کافی را در این هنگام برای عدم ایجاد خط و خش بر روی آن‌ها به خرج خواهد داد.

ابزارهای لازم برای مرصع‌کاری

مخراج کاری طلا و جواهر

تا به اینجا ضمن معرفی خدمات مجموعه صم، سعی شد تا ضروری‌ترین نکات در مرصع‌ کاری نیز بیان شود. در این بخش نیز لازم دانستیم با حفظ این روند، در مورد ابزارهایی که برای این پروسه ضروری هستند توضیحی مختصر بیان کنیم.

ابزارهایی مانند سوهانچه، فرز و برنیشر معمولاً برای ایجاد پایه و شکل دادن به آن استفاده می‌شوند. همچنین لوازم مختلفی برای قرار دادن نگین یا نگین‌ها بر روی پایه به کار گرفته می‌شوند. شاید بتوان فهرستی بلندی از ابزارها را بیان کرد، اما یک تکنسین ماهر قادر خواهد بود با چند ابزار به زیبایی مخراج کاری طلا و جواهر را در بالاترین کفیت ممکن انجام دهد.

در پایان شایان‌ذکر است که کارگاه طلاسازی و جواهرسازی صم به‌واسطه قدمت، اعتبار و تخصص خود، می‌تواند تمامی خدمات موردنیاز برای ساخت و تعمیر انواع زیورآلات را ارائه دهد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟