سفارش ساخت جواهر

جواهری صم
سفارش ساخت طلا

سفارش ساخت جواهر

بررسی جامع مراحل سفارش ساخت جواهر

سفارش ساخت جواهر، اگرچه امروزه جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین افراد بخصوص بانوان دارد، اما هنری است بسیار قدیمی؛ آن‌قدر که برخی از تمدن‌ها به‌واسطه جواهرات، موردبررسی قرار می‌گیرند. حال سؤال این است که برای ساخت جواهر معمولاً چه پروسه‌ای طی می‌شود؟

قبل از سفارش ساخت جواهر نکاتی وجود دارد که آگاهی نسبت به آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. آیا می‌دانید برای تولید یک جواهر چه بایدها و نباید‌هایی وجود دارد؟ برای سفارش جواهر به چه مکان‌هایی می‌توان اعتماد کرد؟ ضرورت ساخت سفارشی طلا چیست؟ ما قصد داریم به بررسی پاسخ این سؤالات بپردازیم و مراحل ساخت جواهر را در مجموعه طلاسازی و جواهرسازی صم توضیح دهیم.

سفارش ساخت جواهر و مهم‌ترین مراحل آن

منظور از سفارش ساخت جواهر، تولید محصولاتی منحصربه‌فرد است که سلیقه، علاقه، بودجه و سایر پارامترهای مهم مدنظر مشتری در آن دخیل هستند. مراحل متعددی برای دست‌یابی به این مهم وجود دارد که در ادامه به‌صورت موردی به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

ایده پردازی برای ساخت جواهر

هنگام سفارش ساخت جواهر اولین مرحله که توسط تکنسین انجام می‌شود ایده پردازی است. در این مرحله فاکتورهایی مانند قیمت، فرهنگ و سلیقه مخاطب موردتوجه قرار می‌گیرد. درواقع ایده پردازی توسط داده‌هایی که از مشتری دریافت می‌گردد، انجام می‌شود. درصورتی‌که این مرحله به‌درستی انجام شود، نتیجه نهایی قطعاً مورد تأیید طرفین خواهد بود. مجموعه طلاسازی و جواهرسازی صم در این مرحله بیشترین تعامل را با مشتریان خود دارد.

طراحی دومین مرحله در سفارش ساخت جواهر

یکی از تخصصی‌ترین مراحل که در سفارش ساخت جواهر مطرح است، طراحی است. طرح ابتدا بر روی کاغذ آورده شده و سپس به مشتری ارائه می‌شود تا جمع‌بندی نهایی حاصل شود. نکته حائز اهمیت در این بخش داشتن آگاهی در مورد مخراج کاری و ریخته‌گری است. طراح با در نظر گرفتن این موارد می‌تواند محصولی در وزن بهینه تولید کند که زیبایی لازم را داشته باشد.

سفارش ساخت طلا

قالب‌گیری اولیه جواهر

در مرحله قالب‌گیری طرحی که به تأیید رسیده است ساپورت گذاری می‌شود. سپس طرح به دستگاه پرینتر سه‌بعدی داده شده تا قالب کار آماده گردد. بدیهی است که مرغوبیت مواد می‌تواند نقش حیاتی در کیفیت نهایی قطعه تولیدشده داشته باشد.

شکل‌گیری اولیه جواهر با ریخته‌گری

در زمانی که سفارش ساخت جواهر به ثبت می‌رسد پیوستگی مراحلی که باید برای آن طی شود، نکته‌ای است که باید موردتوجه باشد. به‌عنوان‌مثال برای انجام ریخته‌گری مناسب ضروری است که قالب‌گیری به‌درستی انجام شده باشد. بااین‌حال برای تولید محصولی باکیفیت که تمامی استانداردها را دارا باشد از دستگاه ریخته‌گری طلا اتوماتیک استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که کارگاه طلاسازی و جواهرسازی صم از این حیث یکی از مجهزترین و به‌روزترین مکان‌ها است.

مخراج کاری ترکیب گوهر و طلا

یکی دیگر از مراحل تخصصی تولید جواهر مربوط به مخراج کاری می‌شود که در طی آن اگر جواهر دارای نگین باشد، نصب آن بر روی پایه صورت می‌گیرد. مخراج کاری که به آن مرصع‌ کاری نیز گفته می‌شود می‌تواند به میزان بسیار زیادی به زیبایی کار بیفزاید.

پرداخت ‌کار برای حذف ناهمواری‌ها

با انجام پرداخت، رفته‌رفته به مراحل پایانی ساخت جواهر نزدیک می‌شویم. منظور از پرداخت حذف ناهمواری‌های موجود بر روی جواهر در دست‌ساخت است. برای این کار ابزارهای متنوعی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آبکاری، آخرین بخش از ساخت جواهر

در توضیح سفارش ساخت جواهر لازم به ذکر است که آبکاری آخرین مرحله از این فرآیند است. معمولاً برای جواهرسازی از آبکاری سیانیدی استفاده می‌شود. طی این پروسه قطعات تولیدشده برای زیبایی بیشتر و یا تغییر رنگ تحت آبکاری قرار می‌گیرند. روکش ایجادشده اغلب ضخامت کمی داشته و رنگ‌هایی مانند سفید و رزگلد را شامل می‌شود.

برای انجام آبکاری دستگاه‌های بسیاری وجود دارد. آبکاری هم‌زمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با اعمال ضخامت دلخواه درنهایت دقت به‌راحتی و به‌صورت خودکار توسط این دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

مجموعه طلاسازی و جواهرسازی صم در این بخش نیز جز پیشروترین مراکز تولید زیورآلات است. هدف این مجموعه همواره کسب رضایت مشتریان بوده است. کیفیت محصولات ساخته‌شده، به‌واسطه بهره‌وری از کادری متخصص و باتجربه تضمین شده است. گفتنی است که این مجموعه خدمات گسترده‌ای را در حوزه ساخت و تعمیر جواهرات ارائه می‌دهد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

برای ثبت سفارش ابتدا باید وارد حساب خود شوید

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟