هر آنچه در مورد حلقه ست ازدواج باید بدانید

جواهری صم
حلقه ست ازدواج

عنوان مطالب

هر آنچه در مورد حلقه ست ازدواج باید بدانید

یکی از الزامات و البته آداب رسوم‌ زیبا در زمان نامزدی و عقد، خرید حلقه ست ازدواج است. جالب است بدانید که مدل دایره شکل حلقه نمادی از عشق و محبت بی‌نهایت و تمام‌نشدنی برای زوجین می‌باشد. استفاده از حلقه ست، اولین بار در مصر و برای دین مسیحی، اتفاق افتاد. رفته‌رفته مدل‌ها و طراحی‌های متفاوتی از این اکسسوری جذاب، در بازار عرضه شد.

از این‌رو شما می‌توانید از میان هزاران طرح با رنگ‌های مختلف، حلقه ست ازدواج موردنظر خود را انتخاب کنید. برای تولید این محصول، طراحان و طلاسازان زیادی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های طلاسازی مشغول به کار می‌شوند. همچنین گوهرتراشان و مخراج کاران نیز از جمله کسانی هستند که در ساخت انواع حلقه‌ها، نقش دارند و مهارت و تخصص خود را در این راه به کار می‌گیرند.

در زمان‌های قدیم، حلقه ست ازدواج را با استفاده از متریال‌های طلا و نقره به شکل دایرهای ساده تولید می‌کردند. با مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی این محصولات با طراحی‌ها متفاوت و مخراج‌کاری‌های زیبا ساخته می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت که خرید این جواهرات برای عروس و دامادها، به‌عنوان یک تجربه دلپذیر و لذت‌بخش تداعی می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از حلقه ست ازدواج در تاریخچه ایران، برمی‌گردد به چندین هزار سال پیش در آیین میترائیسم و یا مهرپرستی. زیورآلاتی که در این مراسم مورد استفاده قرار می‌گرفتند، حلقه مهر نام داشتند. ایزد بزرگ این آیین که نامش میترایا مهر بود، همیشه در دستش این حلقه وجود داشت. رفته‌رفته این حلقه‌ها به نشانه پیروی از آن آیین و نماد پیوند زناشویی و تعهد به دست زوجین دیده شد.

همچنین در نگاره‌های زمان ساسانی و هخامنشی نیز دیده می‌شود که افراد برای نشان دادن پیمانی که بینشان هست، به یکدیگر حلقه می‌دهند.

چرا حلقه ست ازدواج را در دست چپ می اندازند؟

بر اساس تئوری‌ها و باورهایی که از قدیم به افراد منتقل شده، در انگشت چهارم دست چپ، رگی وجود دارد که مستقیم به قلب متصل است. از این‌ رو حلقه ست ازدواج، از همان ابتدا توسط زوج‌ها برای نشان دادن عشق و تعهدشان، در این دست انداخته می‌شود. از آنجا که اشخاص کمی در جهان هستند که از دست چپشان استفاده کنند، این جواهرات کمتر مورد آسیب و ضربه قرار می‌گیرند.

دلیل محبوبیت حلقه طلا ست ازدواج

علاوه بر ارزش معنوی که حلقه ست ازدواج دارد، اینکه از چه جنسی است نیز مهم می‌باشد. در اکثر مواقع از فلز طلا برای ساخت این اکسسوری استفاده می‌کنند. از این‌رو افراد تمایل بیشتری دارند تا نماد تعهدشان، دارای ارزش مالی بالایی نیز باشد. همچنین از آنجا که این فلز از درخشش و لعاب بسیار خوبی برخوردار است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

از طرفی، به دلیل عدم واکنش‌پذیری طلا، احتمال زنگ‌زدگی و یا حتی پوسیدگی آن تقریباً صفر است و به این امر باعث دوام و افزایش طول عمر آن شده است. این خود دلیلی است که افراد به‌منظور حفظ این هدیه ارزشمند، محصولی را خریداری کنند که دارای جنسی با مقاومت بالا می‌باشد. البته لازم است بدانید که برای ساخت حلقه ست ازدواج از پلاتین، نقره و فلزات مشابه نیز استفاده می‌کنند.

هرکدام از این متریال‌ها نیز به نوبه خود باعث زیبایی و جلوه خاص حلقه‌های ست می‌شوند. با این حال بازم انتخاب اکثر عروس و دامادها حلقه ست ازدواج از جنس طلا می‌باشد. از طرفی به دلیل آنکه طلا دارای رنگ‌های متفاوتی می‌باشد، دست افراد در انتخاب طرح و رنگ‌های مختلف و دلخواه باز تر است. این خود یک ویژگی مثبت این جنس از حلقه می‌باشد.

معرفی مدل های مختلف حلقه ست ازدواج

با توجه به توضیحاتی که گفته شد حلقه ست نامزدی و یا ازدواج، دارای طرح و رنگ‌های متفاوتی هستند و همچنین می‌توانند از فلزات مختلفی ساخته شوند. از این‌رو با توجه به سلیقه مختلف امکان مشاهده و خرید انواع آن وجود دارد. از پرطرفدارترین مدل‌های این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حلقه ست ازدواج ساده

این مدل از حلقه ست، جزو ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین و البته شیک‌ترین طراحی‌های این جواهر دانست. رینگ‌های ساده‌ای که هیچ‌گونه تراشکاری و یا طرح خاصی بر روی آنها وجود ندارد، در این دسته از حلقه‌های ست ازدواج قرار می‌گیرند. سبک مینیمالی که برای ساخت این مدل صورت گرفته، باعث شده تا یک گزینه مطلوب و مناسب برای عموم افراد باشد.

همچنین از آنجا که هیچ‌گونه سنگ، نگین یا طراحی خاصی بر روی این مدل از حلقه ست ازدواج صورت نگرفته است، وزنش کمتر از مدل‌های دیگر می‌باشد و قیمت آن مقرون‌به‌صرفه محاسبه می‌شود. این باعث شده تا جزو پرطرفدارترین زیورآلات محسوب شود. با توجه به عرض، عیار و مدل تراشی که این رینگ‌ها می‌خورند، وزنشان می‌تواند متفاوت باشد.

حلقه ست ازدواج نگین دار

برخی از انواع حلقه‌های ازدواج، در طراحی خود یک یا چند نگین کوچک و یا بزرگ دارند. عموماً جنس این سنگ‌ها از برلیان یا همان الماس‌های گرد است. افرادی که به تجملات و البته ارزش بیشتر زیورآلات خود اهمیت می‌دهند، این مدل از محصولات برایشان گزینه‌ای بسیار مناسب می‌باشد. در نظر داشته باشید که علاوه بر نگین‌های اتمی، از سنگ‌های قیمتی و یا نیمه قیمتی نیز، می‌توان استفاده کرد.

این سنگ و نگین‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه و خواسته شما ساخته شوند.

حلقه ست ازدواج

رنگهای مختلف حلقه ست ازدواج طلا

یکی از مزایای خرید حلقه ست ازدواج از جنس طلا، رنگ‌بندی مختلف و زیبایی می‌باشد که این فلز از آن برخوردار است. درواقع فلز طلا دارای رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد هست؛ از این‌رو زیورآلاتی را که با استفاده از آن تولید می‌شوند نیز در سه و یا حتی به‌صورت دو رنگ، ساخته می‌شوند. به همین دلیل است که تنوع به‌منظور خرید این محصول بالا است و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

  • حلقه ست زرد رنگ: این مدل از حلقه ست ازدواج دارای رنگ مرسومی است که همه ما هنگام شنیدن نام طلا به یاد می‌آوریم. رنگ زرد خاصی که زیورآلات طلا به خود دارند باعث می‌شود تا ارزش بالای محصول، به چشم بخورد. از طرفی این حلقه‌ها به نسبت رنگ‌های دیگر، بیشتری مورد توجه افراد قرار دارند. از این‌رو جزو پرطرفدارترین مدل‌ها محسوب می‌شوند.
  • حلقه ست سفید رنگ: حلقه‌های ست ازدواجی که به رنگ سفید هستند، به دلیل ظاهر ساده و جذابی که دارند، نظر افراد ساده پسند را به خود جلب کرده‌اند. به‌طورکلی نیز این زیورآلات از درخشش خاصی برخوردار هستند که باعث محبوبیت بیشترشان شده است.
  • حلقه ست رزگلد: یکی از آنتیک‌ترین و خاص پسندترین رنگ‌های طلا و محصولاتش، زیورآلاتی هستند که به رنگ رزگلد تولید و عرضه می‌شوند. حلقه‌های ستی که با این رنگ ساخته می‌شوند، به دلیل رنگ ویژه‌ای که دارند نظر افراد به‌ خود جلب می‌کنند.
حلقه ست ازدواج
  • حلقه ست دو رنگ: در طلافروشی‌ها، طراحی کلاسیک و رنگ‌بندی متفاوتی از حلقه ست ازدواج به نمایش گذاشته می‌شود که طرفداران زیادی دارد. محصولات دورنگ، از ترکیب رنگ‌های سفید و طلایی، سفید و رزگلد و یا طلایی و رزگلد، طلا ساخته می‌شوند. ترکیب این رنگ‌ها و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر توانسته، محصولات زیبا، متفاوت و چشمگیری را به نمایش بگذارد.

ساخت سفارشی حلقه ست ازدواج در کارگاه ها

 شما می‌توانید با مراجعه به کارگاه‌های طلاسازی، حلقه ست ازدواج را خودتان طراحی کنید. درواقع با در نظر گرفتن مدل و جزئیات مدنظر و ارائه آن به طراح و طلاساز باتجربه، می‌توانید حلقه دلخواه و خاص خود را با طراحی شخصی، داشته باشید. در نظر داشته باشید که در زمان سفارش، هر آنچه که با ایده شما همخوانی دارد را بیان کنید و به فکر تغییر آن در آینده نباشید.

قبل از سفارش حلقه ست نامزدی و یا ازدواج، فاکتورهایی وجود دارد که باید حتماً آنها را در نظر بگیرید و سپس این محصول را سفارش دهید.

طراحی و فرم حلقه

از جمله موارد مهم در ساخت سفارشی حلقه ست ازدواج، انتخاب فرم آن است. از آنجا که نگین و الماس باعث زرق‌ و برق بیشتر زیورآلات می‌شوند؛ عموماً افراد برای حلقه ست نامزدی خود، محصولاتی را انتخاب می‌کنند که دارای ردیفی از الماس‌های اتمی باشد. همچنین در مواردی، خانم‌ها از اکسسوری استفاده می‌کنند ک تنها یک نگین یا الماس نسبتاً بزرگ بر روی آن کار شده باشد.

پس اولین قدم برای ارائه ایده و ساخت سفارشی حلقه ست ازدواج، انتخاب فرمی شیک و مطابق با خواسته و سلیقه شما است.

داشتن سایز و اندازه دقیق انگشتان

اطلاع از اندازه انگشتان می‌تواند به شما در انتخاب سایز انگشتر کمک زیادی کند. یکی از مطمئن‌ترین روش‌های برای آگاهی از سایز درست و دقیق انگشتان همسرتان، رفتن به فروشگاه‌های جواهر است. در آنجا شخص، خود می‌تواند مدل‌های مختلف حلقه ست ازدواج را در اندازه‌های متفاوت دستش کند و آن گزینه‌ای را که باعث آزردگی انگشت نمی‌شود و یا خیلی شل نیست را انتخاب کند.

اما اگر امکان مراجعه به این فروشگاه‌ها را نداشتید، می‌توانید یکی از حلقه‌های دیگر شخص را به پیش طلاساز ببرید تا ایشان با توجه به‌اندازه حلقه آن، ست موردنظر شما را با اندازه‌ای مناسب بسازد. در انتخاب حلقه، به عرض و پهنای آن نیز باید توجه داشته باشید. اینکه حلقه انتخابی شما باریک یا پهن باشد و به دست شما بیاید، یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

حلقه ست ازدواج

توجه به سبک و مدل زندگی

اینکه شما در طول زندگی‌تان بیشتر مشغول چه‌کارهای هستید و چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید، از عوامل تأثیرگذار بر روی انتخاب حلقه ست ازدواج است. درواقع اندازه حلقه و طرح انتخابی شما باید طوری باشد که برای انجام کارهای روزانه به مشکل نخورید به‌عنوان مثال، انتخاب حلقه‌های سولیتر یا تک نگین، برای بانوان می‌تواند سخت باشد.

چرا که این زیورآلات به دلیل داشتن نگینی بزرگ بر روی حلقه، ممکن است به‌جایی گیر کند. همچنین اینکه شما تا چه اندازه قرار است از شوینده‌ها استفاده کنید و یا اینکه تا چه حد ممکن است به آن ضربه وارد شود، مهم است.

اهمیت عیار و جنس طلا

به‌طورکلی برای ساخت حلقه‌های ازدواج از عیار 18 استفاده می‌کنند. این جنس از طلا در مقایسه با طلای 24 عیار به دلیل ترکیب با فلزهای دیگر، مقاوم‌تر می‌باشد. به همین دلیل محبوب‌تر است. از طرفی هرجی عیار طلا پایین‌تر باشد، بیشتر تحت آسیب‌ها قرار می‌گیرد و زودتر درخشش خود را از دست می‌دهد. از این‌رو بهتر است شما نیز برای خرید حلقه ست ازدواج، از عیار 18 طلا استفاده کنید.

راهنمای خرید حلقه ست ازدواج

قیمت حلقه ست ازدواج یکی از عوامل مهم در هنگام خرید آن است. درواقع شما باید قبل از خرید بودجه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید با توجه به آن انتخابی مناسب داشته باشید. قطعاً هر شخصی می‌خواهد تا در زمان خرید حلقه نامزدی‌اش بهترین و درخشان‌ترین جواهر را انتخاب کند؛ اما توجه کنید که شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه‌تان، حلقه‌ای زیبا و باکیفیت را خریداری کنید.

همچنین در صورت نداشتن بودجه، می‌توانید با محاسبه‌ای دقیق، مبلغ موردنظرتان را جمع آوری کنید. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید حلقه ست ازدواج، مراجعه به طلافروشی‌های معتبر است. این مسئله که شما محصول موردنظرتان را از چه فروشگاهی و با چه تضمینی خریداری می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. از این‌رو بهتر است قبل از مراجعه در رابطه با فروشگاه آگاهی لازم را کسب کنید.

متأسفانه بعضاً، فروشنده‌های طلا در هنگام فروش، اجرت و دستمزد بیشتری را طلب می‌کنند. این باعث می‌شود تا قیمت حلقه ست ازدواج بیشتر شود و مبلغی بالاتر بپردازید. از این‌رو در زمان خرید، از شخص فروشنده تمام اطلاعات محصول را پرس‌وجو کنید. به‌عنوان مثال از آن در رابطه با هزینه هر گرم طلا، مالیات افزوده، اجرت و دستمزد شخص و همچنین وزن زیورآلاتی که خریداری کردید، سؤال کنید.

اگر بودجه شما محدود می‌باشد، بهتر است از خرید حلقه ست ازدواج که دارای سنگ و نگین‌های بزرگ هست، اجتناب کنید. بدیهی است که برای خرید حلق‌هایی که دارای سنگ اتمی و یا حتی الماس هستند، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. از طرفی اگر طلای شما دارای نگین یا الماس است، ضمانت‌نامه و یا شناسنامه آن را دریافت کنید تا از اصالت آن مطمئن شوید.

از این‌رو بهتر است برای همچین خریدهایی به سراغ فروشگاه‌های معتبر که دارای رضایت مشتری زیادی هستند بروید.

فروش عمده و پخش حلقه ست ازدواج

کارگاه طلاسازی صم، آماده ارائه خدمات در زمینه فروش عمده و پخش حلقه ست ازدواج می‌باشد. همچنین شما می‌توانید، ایده دلخواه و موردنظرتان را با طلاسازان این مجموعه در میان بذارید تا آنها در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و دقت، محصول شما را بسازند. می‌توان به شما اطمینان داد که طاهای سفارشی با طراحی‌های شخصیتان، ازلحاظ استفاده از متریال‌های عالی و سنگ‌های و نگین‌های اصل و باکیفیت تضمین شده می‌باشند.

از جمله خدماتی که این مرکز به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد عبارت‌اند از: پذیرش سفارش و ساخت طلا به‌صورت عمده و یا خرد، انجام تمام عملیات‌های آبکاری و پرداخت طلا، خدمات تعمیرات طلا و مخراج کاری طلا.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟