طراحی و ساخت طلا سفارشی

جواهری صم
طراحی و ساخت طلا سفارشی

عنوان مطالب

طراحی و ساخت طلا سفارشی

نحوه طراحی و ساخت طلا سفارشی و انواع آنها

طراحی و ساخت طلا سفارشی مورد پسند بسیاری از افراد می‌ باشد و به میزان زیادی از آن استقبال شده است. از این‌ رو هنری به نام تایپوگرافی طلا شکل گرفته است. به این صورت که طراحان به سفارش شما اسم، شکل، جملات قصار یا شعر را با قطعه‌ های طلا به‌ طور مخصوص برایتان می‌سازند. تایپوگرافی طلا در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته است.

به دنبال آن افراد به‌ منظور ساخت طلا عمده و خرد، به سراغ کارگاه‌ های طلاسازی معتبر می‌روند و زیورآلات خود را طراحی شخصی و با عیار، سنگ و رنگ مورد نظر خود ساخته می‌شوند. طراحی و ساخت طلا سفارشی مزایا بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

مزایای طراحی و ساخت طلا سفارشی

شما می‌توانید دقیقاً همان طرحی که دوست دارید، در اختیار داشته باشید که این اولین و بهترین مزیت طراحی و سفارش طلای اختصاصی است. همچنین، طراحی و ساخت طلا سفارشی مخصوص به خود شما دقیقاً در همان اندازه‌ دل خواهتان، رنگ سنگ قیمتی متناسب با درخواستتان و حتی رنگ فلز (سفید، طلایی، رزگلد یا نقره‌ای)، با سلیقه شما همخوانی کامل خواهد داشت.

علت آن چیست؟ به این دلیل که خودتان با توجه به ویژگی‌های فردی خود طراحی و ساخت طلا سفارشی را انجام می‌دهید؛ یعنی در واقع متناسب‌ ترین طلایی که می‌توانید داشته باشید را مطابق با سلیقه خود دریافت می‌کنید. حالا فرقی نمی‌کند این طلا، دستبند، گردنبند، انگشتر یا پلاک اسم است. طلایی که با طرح اسم یا جمله، شعر یا لوگوی مخصوصی ساخته و طراحی می‌شود یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

خصوصاً برای هدیه دادن به افراد مهم و خاص زندگی‌ تان گزینه‌ای مناسب به‌ حساب می‌آید. اگر در میان نزدیکان و دوستان خود کسانی را دارید که سلیقه‌های منحصر به‌ فردی دارند و به‌ راحتی هر چیزی را پسند نمی‌کنند، می‌توانید با هدیه‌ی طلا با نوشته‌ ای بر اساس تفکراتشان و یا به اسم خودشان، آنها را شگفت‌زده و خوشحال کنید.

معایب طراحی و ساخت طلا سفارشی

برای طراحی و ساخت طلا سفارشی ایراد و مشکل خاصی را نمی‌توان گفت. قیمت طرح‌های سفارشی نسبت به محصولات موجود می‌تواند متغیر باشد؛ یعنی شما باید برای طراحی طلا با سنگ و یا وزن و طرح‌ های خاص و پیچیده‌ تر، هزینه نسبتاً بیشتری بپردازید. علاوه بر آن دستمزد فرد سازنده را نیز باید در نظر بگیرید. همچنین هر تغییر طرح یا تغییر مدل، دستمزدهای جداگانه خود را دارد.

یکی از نکاتی که در هنگام طراحی و ساخت طلا سفارشی باید در نظر داشته باشید این است که شما امکان مرجوع کردن و پس دادن آن را ندارید. بدون شک برای شخص دیگری مناسب نخواهد بود چون این یک سفارش شخصی است و انتخابی هست که توسط افکار و ایده شما ساخته شده است.

ویژگی‌های طراح جواهرات خوب:

  • بهتر است کارهای عرضه شده‌ طراحان مختلف را مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا مدل‌ هایشان با سلیقه شما همخوانی دارد یا نه.
  • قیمت‌های ساخت، هزینه دستمزد و اجرت را در رابطه با سازندگان دیگر بررسی کنید.
  • در نهایت برندی که از همه با انصاف‌ تر است و ظرافت و مهارت کاری بهتری دارد را انتخاب کنید. این‌ گونه رضایت شما از محصول نهایی بیشتر خواهد بود.

نحوه توضیح طرح مد نظر برای سازنده و طراح

یکی از بهترین کارها این است که عکسی از طلایی که شبیه طرح مورد نظرتان است را پیدا کنید و از روی عکس تغییراتی که با توجه به سلیقه خودتان است را برای طراح توضیح دهید. همچنین اگر نقاش ماهری هستید، طرح آن را روی کاغذ پیاده کنید و به او نشان دهید. به‌ طور مثال برای ساخت گردنبند طلا سفارشی خود به شکل ماه می‌توانید در اینترنت مدل‌های مختلف این طرح را بررسی کنید.

سپس نزدیک‌ ترین عکس به ایده‌ ذهنی و مورد پسند خود را انتخاب و برای طراح بفرستید. برایش توضیح دهید که مثلاً دوست دارید ماه مورد نظر شما بلند تر، کوتاه‌ تر یا خمیده‌ تر باشند. اولین قدم طراح در یک نمونه کامپیوتری به شما نشان می‌دهد. قبل از مراحل ساخت مطمئن شوید که این طرح کامپیوتری با ایده‌ی ذهنی شما متناسب باشد.

طرح سه‌ بعدی را از همه زاویه‌ ها مورد بررسی قرار بدهید تا نتیجه‌ کار همان چیزی باشد که می‌خواهید.

انتخاب وزن مناسب برای طراحی و ساخت طلا سفارشی

باید توجه کنید که هر چه وزن انتخابی طلا شما سنگین‌ تر باشد، ضخامت کار بیشتر می‌شود. درست است که این کار مقاومت و دوام طلا را بالا می‌برد اما احتمال دارد از ظرافت کار بکاهد. مثلاً برای ساخت دستبند طلا سفارشی یا انگشتر سفارشی بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشند تا طلای شما به همان زیبایی که تصور می‌کنید ساخته شود.

در روش ساخت طلا پروفیلی، محصول انتخابی شما، به دلیل تو خالی بودن آن، سبک‌ تر خواهد بود.

طراحی و ساخت طلا سفارشی

ساخت حلقه نامزدی سفارشی

انتخاب فرم از جمله موارد مهم در ساخت سفارشی حلقه ست ازدواج است. از آنجا که نگین و الماس باعث براقیت بیشتر زیورآلات می‌شوند؛ به‌ طور معمول افراد برای حلقه ست نامزدی خود، طرح‌ هایی را انتخاب می‌کنند که ردیفی از الماس‌ های اتمی داشته باشد. همچنین در مواردی، خانم‌ ها از جواهراتی استفاده می‌کنند که تنها یک الماس یا نگین نسبتاً بزرگ بر روی آن سوار شده باشد.

پس اولین قدم برای ایده پردازی و ساخت حلقه نامزدی سفارشی، انتخاب طرحی شیک و مطابق با خواسته و سلیقه شما است. شما می‌توانید با مراجعه به لینک حلقه ست ازدواج، اطلاعات بیشتری را در رابطه با ساخت و انواع مدل‌ های موجود این محصول، به دست آورید.

ساخت دستبند طلا سفارشی

یکی از زیورآلات جذابی که مورد پسند همه خانم‌ ها قرار دارد دستبند طلا است. دستبند ها در رنگ‌ ها، سبک‌ ها و طرح‌ های مختلفی طراحی می‌شوند. دستبند یکی از اکسسوری‌ های پرکاربرد می‌ باشد که طرفداران بسیاری هم دارد. این محصول می‌تواند استایل‌ تان را به‌ روز و آراسته‌ تر کند. همچنین در نظر داشته باشید که به‌ راحتی می‌توانید این آیتم را با انگشتر ست کنید و استایل منحصر به‌ فرد داشته باشد.

چند نکته برای استفاده و ساخت دستبند طلا سفارشی

  • تناسب با موقعیت و مکان. دستبند از آن دسته زیورآلاتی است که هم در مکان‌ های رسمی و هم غیر رسمی استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که هر طرح دستبندی را نمی‌توانید در محیط‌های رسمی استفاده کنید. برای مثال بهتر است در محل کار از دستبند طلا سبک و یا خیلی ظریف استفاده کنید.
طراحی و ساخت طلا سفارشی
  • دستبند باید متناسب با رنگ پوست باشد. با داشتن اطلاعات بیشتر درباره رنگ پوستتان می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که بر روی دستتان جلوه و زیبایی خاصی داشته باشد. به‌ عنوان راهنما می‌ توانید به این نکات توجه کنید.
  1. شما رنگ پوست سردی دارید اگر رگ‌ های دست شما آبی و بنفش است.
  2. شما رنگ پوست گرمی دارید اگر رگ‌ های دست شما سبز است.
  3. شما رنگ پوست خنثی دارید اگر رگ‌ های دست شما آبی و در بخش‌ هایی سبز دیده می‌ شوند.

اگر پوست سرد دارید، برای انتخاب دستبند بر مبنای رنگ پوست، بهتر است سراغ طلاهای روشن همچون طلای سفید، پلاتین و نقره بروید. اگر جزء افرادی که پوست گرم دارند هستید، بهتر است سراغ طلای زرد، طلای رزگلد، مس و جواهرات از جنس برنج بروند. برای پوست با رنگ خنثی محدودیت رنگی وجود ندارد.

  • توجه به فرم مچ دست: اینکه دستبندهای پهن یا ظریف استفاده کنید کاملاً به سلیقه و علاقه شخصی خودتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید انتخاب هوشمندانه‌ ای داشته باشید بهتر به استایل بدنتان توجه کنید. پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که:
  1. اگر مچ دستتان باریک و لاغر است از دستبندهای مینیمال و ظریف استفاده کنید
  2. اگر استخوان‌ بندی درشتی و مچ پهن‌ تری دارید دستبندهایی با بافت پهن مناسب‌ تر است.
  • تناسب با بودجه مالی: قیمت دستبند طلا ثابت نیست و دائماً دچار نوسان می‌شود. به خاطر همین معمولاً برای اکثر افراد اصلی‌ ترین دغدغه برای خرید زیورآلات میزان بودجه مالی هست. اگر از لحاظ اقتصادی محدودیت دارید پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از دستبند طلا ظریف و دستبند طلا سبک‌ وزن شروع به بررسی کنید که اجرت کمتری دارند.

ساخت گردنبند طلا سفارشی

یکی از محصولاتی که در هنگام طراحی و ساخت طلا سفارشی به آن می‌ پردازند، گردنبند است. این نوع گردنبند در میان دختر خانم‌ ها پرطرفدارتر می‌باشند. این گردنبندها به‌ راحتی می‌توان مورد استفاده قرار بگیرند. از این‌ رو کاربردی‌ اند و مناسب همه موقعیت‌ ها هستند. همچنین همیشه با توجه به مد روز طراحی می‌شوند و ظریف، مینیمال، سبک هستند و وزن کمی دارند. از این‌ رو قیمت مناسب‌تری نیز نسبت به مدل و طرح‌های دیگر دارند.

  • گردنبند طلا نگین‌دار: وقتی طلا با نگین‌های مختلف، سنگ‌ ها و جواهرات ادغام می‌شود منحصر به‌ فردتر شده و جلوه و درخشش بیشتری پیدا می‌کند. از گذشته تاکنون این مدل گردنبندها که ترکیب نگین یا جواهر طلا با بودند در مجالس خاص استفاده می‌شوند و جنبه رسمی‌تری دارند. اغلب به‌صورت ست یا نیم ست تولید می‌شوند.

 با گذشت زمان گردنبندهای طلا نگین‌ دار در مدل‌های ظریف و مینیمال طراحی شدند که به شکل غیر رسمی درآمدند و می‌توان در هر موقعیتی از آن‌ ها استفاده کرد.

  • گردنبند طلا و مروارید: مروارید گوهر زیبایی است که اعتبار ویژه‌ای به استایل شما می‌دهد و ترکیب آن با طلا به‌ عنوان گردنبند بسیار خیره‌ کننده می‌شود. از این مدل گردنبند طلا می‌توانید هم در استایل رسمی و هم در یک جمع خودمانی و دوستانه استفاده کنید. هیچ اجباری نیست که مرواریدی که انتخاب می‌کنید حتماً رنگ شیری یا سفید داشته باشد.

مروارید های تیره می‌ توانند زیبایی دو چندانی به گردنبند طلا بدهند.

  • گردنبند طلا بزرگ با نقش‌ های ظریف: از این نوع گردنبندها طرح‌های مختلفی وجود دارند و از جزییات بیشتر و بسیار سنگین‌ تری با نسبت به طرح‌ های ساده و مینیمال هستند. گردنبندهای بزرگ طلا بیشتر برای مجالس و مهمانی‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین جلوه ویژه‌ای به شما می‌دهند. به‌ خصوص اگر به‌ صورت سفارشی کار شده باشند و تنها شما دارنده‌ آن طرح خاص باشید.
طراحی و ساخت طلا سفارشی

کارگاه طلا سازی صم

کارگاه طلا سازی صم، از جمله شرکت‌هایی است که در طراحی و تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر ازجمله گوشواره، انگشتر، گردنبند و دستبند، فعالیت دارد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیر کارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟