خرید طلا از طلاسازی چه مزیت‌هایی دارد؟ | آیا استفاده از طلا بر سلامتی بدن تأثیر دارد؟

جواهری صم
خرید طلا از طلاسازی

عنوان مطالب

خرید طلا از طلاسازی

خرید طلا از طلاسازی چه مزیت‌هایی دارد؟ | آیا استفاده از طلا بر سلامتی بدن تأثیر دارد؟

چه افرادی که قصد سرمایه‌گذاری به‌وسیله طلا را دارند و چه کسانی که به دنبال خرید طلا و جواهرات برای مصارف شخصی، هستند؛ خرید طلا از طلاسازی، یک پیشنهاد خوب برای آن‌ها خواهد بود. به‌طورکلی، خرید طلا با هر هدفی، یک تجربه لذت‌بخش است. زمانی که به دنبال تهیه یک هدیه خاص با شمایلی ویژه هستید، کارگاه‌های طلاسازی می‌توانند کمک زیادی به شما کنند. چراکه می‌توان هنگام خرید طرح مدنظر خود را سفارش داد و یا خریدی بدون واسطه، با اجرت و هزینه‌ای کمتر، داشته باشید.

در فرایند تولید طلا و جواهر، ابتدا طرح توسط طراحان ارائه داده می‌شود و پس از ذوب کردن مواد اولیه، به‌وسیله ماشین‌آلات و قالب‌های مخصوص، طلا و جواهر موردنظر، ساخته می‌شوند. طلاهایی که در تولید آن‌ها، ماشین‌ها نقش داشته‌اند، نسبت به طلاهای دست‌ساز از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردارند. طلا در کارگاه‌ها با استفاده از مواد اولیه سخت و مرغوب، طی اصول و استانداردهای خاصی، تولید می‌شود. هرچه طراحی پیچیده‌تر باشد و در آن سنگ‌های قیمتی بیشتری به‌کاربرده شود، قیمت طلا افزایش می‌یابد.

همچنین با سفارش ساخت و یا خرید مستقیم طلا از کارگاه طلاسازی، نسبت به دست‌سازان، علاوه بر صرفه‌جویی قابل‌توجهی که در وقت و زمان انجام می‌شود، از کیفیت و دوامی تضمین‌شده و هزینه اجرت ساخت کمتر، برخوردار خواهید بود.

تفاوت میان طلا و جواهر چیست؟

گاهی در هنگام خرید طلا از طلاسازی، این سؤال پیش می‌آید که فرق بین طلا و جواهر در چیست. حتی برخی بر این باورند که میان طلا و جواهر، به دلیل اینکه نامشان با یکدیگر مشابهتی دارد، هیچ تمایز و مغایرتی وجود ندارد اما به‌طورکلی طلا به‌عنوان یک عنصر فلزی زردرنگ، در ساخت انگشتر، گردنبند، گوشواره، دستبند و پابندها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی جواهر، به زیورآلاتی گفته می‌شود که اغلب پایه‌های تولیدشان از طلا یا پلاتین و یا پالادیوم است. نگین‌ها و سنگ‌های کارشده بر روی زیورآلات، می‌توانند یک نشانه برای آگاهی از تفاوت این دو محصول باشد. ازجمله سنگ‌های به‌کار رفته می‌توان به یاقوت، زمرد، الماس، آمیتیس، تورمالیتن و انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر اشاره کرد.

از سایر عوامل شناخت فرق طلا و جواهر می‌توان، موارد زیر را نام برد:

  • قیمت جواهر با توجه به سنگ‌ها و نگین‌های کارشده بر روی آن، اکثراً بیشتر و متغیر است.
  • در خرید طلا قیمت هر گرم طلا، دستمزد ساخت و سود فروشنده که حدود ۷ تا ۸ درصد است، تعیین‌کننده قیمت نهایی است اما در خرید جواهر، در کنار قیمت و دستمزد ساخت، سود فروشنده حدوداً ۱۵ تا ۲۰ درصد، محاسبه می‌گردد.

نکات تهیه طلا از طلاسازی و طلافروشی

برای خرید طلا از طلاسازی بهتر است قبل از اقدام از میزان عیار طلا آگاهی پیدا کنید؛ چراکه عیار طلا نقش تأثیرگذاری بر روی قیمت و دوام آن دارد. برای این منظور می‌توان به نشانه‌هایی که روی طلا حک می‌شوند، توجه کرد. باید بدانید که طلا در کنار رنگ‌های طلایی، سفید و رزگلد، با رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و آبی نیز وجود دارد. در صورت خرید طلاهای آماده که سفارشی نیستند، شناسنامه طلا و جواهر را ببینید تا از اصالت آن مطمئن شوید.

دلایل اهمیت تهیه طلا از طلاسازی

افرادی هستند که همیشه تمایل دارند تا یک استایل شخصی برای خود تعریف کنند. این افراد از لباس‌های خاص دوخته‌شده مختص خود استفاده می‌کنند و یا کیف و کفششان از برند و یا طرح‌های ویژه‌ است. در گذشته در بازار خرید و فروش طلا، امکان سفارش یا داشتن طرحی اختصاصی و یا خرید مستقیم طلا از کارگاه طلاسازی، تقریباً وجود نداشت. درنتیجه اشخاص برای خرید طرح موردنظر  زمان زیادی را در طلا و جواهرفروشی‌ها سپری می‌کردند و درصورتی‌که به هدفشان نمی‌رسیدند، مجبور به خرید مدلی مشابه، می‌شدند.

خرید طلا از طلاسازی

اما امروز با مراجعه به طلاسازی، می‌توانند طرح خاص خود را داشته باشند و سفارش‌های بخصوصی را به این کارگاه‌ها ارائه دهند. این بدان معناست که دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با غیرقابل‌دسترس بودن مدل طلا و جواهری که مربوط به ژورنال‌های خارجی است، ندارید. با سفارش طرح، می‌توان خرید طلا از طلاسازی را یک تجربه و خرید رضایت‌بخش و منحصربه‌فرد دانست. چراکه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، ابزارآلات تخصصی و کارآمد بسیاری در اختیار صاحبان این تجارت، قرار گرفته است تا از آن‌ها بهره ببرند تا زیورآلاتی خاص و منحصربه‌فرد بسازند.

چگونه نگرانی‌های خرید طلا را برطرف کنیم؟

بدیهی است که در ابتدای تصمیم برای خرید طلا از طلاسازی، نگرانی‌هایی از قبیل استفاده از سنگ‌های تقلبی، اعلام وزنی بیشتر نسبت به واقعیت و دیگر راه‌های کلاه‌برداری داشته باشید. در این راستا بهتر است طلا را از کارگاه‌هایی خریداری کنید که عضو رسمی اتحادیه طلا و جواهر بوده و یا دارای مجوز رسمی از اتحادیه باشند. همچنین ارائه فاکتور معتبر که دارای نشان و برند مخصوص مجموعه است، باعث اعتماد و اطمینان در خرید می‌شود.

 چراکه اگر تمایل به فروش طلای خود را داشته باشید، مشکلی برای اعتبار و صحت آن‌ها به وجود نمی‌آید. این امر باعث می‌شود که خیالتان از پرداخت بیشتر اجرت ساخت، راحت باشد و در رابطه باکیفیت و تمیز بودن کار اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از نکاتی که خرید طلا از طلاسازی را مفیدتر نشان می‌دهد، امکان خرید بی‌واسطه با کارمزد کمتر است.

فواید استفاده از طلا چیست؟

یکی از هدف‌هایی که در پس‌ خرید طلا می‌تواند مطرح باشد، فواید زیادی است که طلا بر روی سلامتی افراد به‌ویژه خانم‌ها می‌گذارد. طبق تحقیقات پژوهشگران و دانشمندان، برخلاف نقره، استفاده از طلا فشارخون را پایین می‌آورد و به‌طورکلی باعث کاهش استرس و فشار عصبی می‌شود. حتی گاهاً در رفع بیماری‌های قلبی، تأثیرگذار بوده است. پس در کنار اینکه داشتن طلا به‌عنوان یک پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برشمرده می‌شود، برای سلامتی نیز مفید است و خواص درمانی دارد.

درواقع با خرید و استفاده از طلایی که به کیفیت و خالص بودن آن اطمینان داشته باشید، سیستم دفاعی و ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنید. زیرا آلیاژ طلا یک سازوکار مخصوص در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها از خود نشان می‌دهد. ازاین‌رو معمولاً خانم‌هایی که در اکثر طول عمرشان از طلا استفاده کرده‌اند، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند و تقریباً کمتر از دیگران، دچار بیماری‌ها و مشکلات می‌شوند.

بلاروس، دانشمندانی دارد که توصیه‌شان به افرادی که از زخم معده رنج می‌برند، استفاده از طلا است. جالب است بدانید، طبق گفته‌ها، اگر حلقه طلا بعد از استفاده در دست، سیاه شود، می‌تواند بیانگر وجود بیماری فرد باشد. همچنین این فلز ضد حساسیت و ارزشمند، برای کسانی که آلرژی و ناراحتی پوستی دارند، بسیار مناسب است.

خرید طلا از طلاسازی

به‌غیراز خواص درمانی که طلا دارد، از زیبایی و جلوه خوبی نیز برخوردار است. به‌طورکلی طلا، استحکام و ماندگاری بالایی دارد و درصورتی‌که به شیوه صحیح نگهداری و استفاده شود، طول عمر آن، افزایش می‌یابد. قیمت طلا بر اساس نوسانات ارزی متغیر است و تقریباً به طرز شگرفی، در حال افزایش است. درنتیجه خرید طلا از طلاسازی، با هدف سرمایه‌گذاری، می‌تواند یک کار پرسود باشد.

خرید طلا از طلاسازی صم

همان‌طور که گفته شد، برای اطمینان خاطر، خرید طلا باید از مجموعه‌هایی انجام شود که دارای مجوز رسمی از اتحادیه باشند. ازاین‌رو کارگاه طلاسازی صم با نیم‌قرن تجربه و اعتبار، آماده ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود است. این مجموعه با به‌کارگیری ابزارهای تخصصی در تولید طلا، در کنار افراد مجرب و خلاق، آمادگی‌های لازم را برای ارائه انواع خدمات و محصولات باکیفیت با طرح‌هایی به‌روز و خاص، مهیا کرده‌ است.

اولویت و هدف اصلی ما جلب رضایت مشتری و ارائه خدماتی نظیر سفارش ساخت طلا و جواهر، مخراج کاری، تعمیرات، آبکاری و پرداخت آن‌ها به بهترین نحو، می‌باشد. درنتیجه به دنبال خرید مستقیم طلا از کارگاه طلاسازی صم، یک خرید منصفانه و باکیفیت، با کارمزد و هزینه به‌صرفه خواهید داشت. همچنین این مجموعه در کنار ارائه محصول به شیوه خرد، قادر به همکاری با طلافروشان و بنکداران نیز می‌باشد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟