بهترین کارگاه ساخت طلا تهران + مهمترین عوامل برای انتخاب بهترین کارگاه طلاسازی

جواهری صم
کارگاه ساخت طلا تهران

عنوان مطالب

کارگاه ساخت طلا تهران

بهترین کارگاه ساخت طلا تهران + مهمترین عوامل برای انتخاب بهترین کارگاه طلاسازی

تعداد زیادی کارگاه ساخت طلا تهران وجود دارد و نتیجه آن‌ها، افزایش خلاقیت در طراحی‌های طلا و جواهر شده است. وجود یک تیم باتجربه در کنار ابزارآلات تخصصی تولید طلا و جواهر، می‌توانند خالق طرح‌هایی به‌روز، زیبا و پرطرف‌دار باشند. چراکه در گذشته دسترسی به طرح‌هایی خاص و یا سفارش مدل‌های زیورآلاتی که مورد نظر باشد، تقریباً غیرممکن بوده است؛ اما با کمک پیشرفت صنعت و تکنولوژی، این امر امکان‌پذیر شده است و در بازار طلافروشان، طرح‌های جذاب و متنوعی به چشم می‌خورند.

مطمئناً تابه‌حال کدها و حروف حک‌شده‌ای را بر روی طلایی که خریدید، مشاهده کرده‌اید. در کارگاه ساخت طلا برای مشخص شدن اینکه محصول در تهران ساخته‌ شده است، حرف T با عددی مانند ۷۵۰ که نشان‌دهنده شماره واحد تولیدی آن است؛ بر روی زیور طلا حک می‌شود. حرف K با عددی مثل ۱۸ یا ۲۴، نشان‌دهنده عیار فلز طلا می‌باشد. کدها بر روی طلاهای سفید، طلایی و دیگر رنگ‌ها متفاوت می‌باشند و نشان‌دهنده رنگ آن‌ها هستند.

یک کارگاه ساخت طلا چه فاکتورهایی باید داشته باشد؟

بدیهی است که یک کارگاه ساخت طلا در صورتی می‌تواند یک طلاسازی مطرح و شناخته‌شده شود که یکسری از پارامترهای لازم را داشته باشد. ازجمله این فاکتورها عبارت‌اند از:

آشنایی با ریخته‌گری و ابزارهای مخصوص

ریخته‌گری در طی فرایند طلاسازی کاری سخت و دشوار به شمار می‌آید و به دلیل اینکه پایه‌ی‌ کار ساخت طلا می‌باشد، حائز اهمیت است؛ بنابراین آشنایی با ابزارآلات ریخته‌گری برای تأسیس و یا داشتن یک کارگاه ساخت طلا تهران، بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی، بسیار مهم است. ازاین‌رو، کارگاه‌های برتر، از دستگاه‌هایی با دقت و کیفیت بالا در جهت ساخت طلا استفاده می‌کنند تا محصولی تضمینی را وارد عرصه بازار کنند و به دست مشتری برسانند.

همچنین امروزه به دلیل استفاده از فرایند چاپ سه‌بعدی، ظرافت بیشتری را در طراحی‌ها می‌توان شاهد بود. این دستگاه با ارائه طرح اولیه‌ای که به آن داده‌ شده است، به‌صورت سه‌بعدی، مواد را به شکل کنترل‌شده، به یکدیگر متصل می‌کند و یک شئ سه‌بعدی را نمایان می‌کند. دستگاه حکاکی یکی دیگر از نیازهای بهترین کارگاه ساخت طلا تجریش و دیگر مکان‌ها است. چراکه حکاکی‌های لیزری، سبب تسریع بیشتر در فرایند حک اطلاعات است و به حضور یک نیروی دست نیاز ندارند.

 پلاک‌های اسم، چهره، سمبل و یا تاریخ‌های خاص که محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده‌اند، نمونه‌هایی از کار با دستگاه‌های حکاکی هستند. هنگام سفارش محصول به کارگاه ساخت طلا در شهر تهران در صورت استفاده از دستگاه حکاکی لیزری، باید بدانید که امکانات زیر می‌تواند در طرح پیشنهادی شما، اعمال شود.

  • اجرای طرح‌هایی پیچیده
  • چاپ و حکاکی سطحی فلز
  • اجرای اعداد و حروف کوچک، با ظرافت بسیار زیاد
  • کیفیتی بالاتر از روش‌های الکتروشیمیایی و پانتوگراف
  • زمان کوتاه‌تر برای اجرای طرح، نسبت به دیگر روش‌ها

درنتیجه، طلاسازی که بتواند طرح شما را با تمیزی و زیبایی منحصربه‌فردی تحویل دهد، قطعاً جزو بهترین کارگاه ساخت طلا شناخته خواهد شد.

تنوع در رنگ

در موقع خرید طلا و جواهرات، می‌توان انواعی از عیار، آبکاری و رنگ طلا را مشاهده کرد. مطمئناً از طلا، تنها با رنگ‌های سفید، رز گلد و طلایی یا زرد آن آشنایی دارید؛ اما طلاهای رنگی نیز وجود دارند که به دلیل ترکیبشان با فلزی دیگر، رنگ آن‌ها تغییر پیدا کرده است. همچنین می‌توان توسط یک سری فرایند شیمیایی نیز طلاهای رنگی مصنوعی را تولید کرد. طلا با رنگ سبز، یک رنگ طبیعی از آن است که در شبه‌جزیره آناتولی، کشف‌ شده است.

کارگاه ساخت طلا تهران می‌تواند با بهره‌گیری از تکنیک‌هایی نظیر ترکیبات اینترمتالیک و روکش مسطح، در صورت سفارش مشتری، به زیورآلات طلایی‌شان رنگ‌های جذاب و البته مصنوعی دهد. طلای خاکستری، سیاه، آبی، بنفش یا ارغوانی، از دیگر رنگ‌های ترکیبی هستند که می‌توان برای طلا ایجاد کرد. باید توجه داشته باشید که قیمت طلا، به رنگ آن وابسته نیست و درصد خلوص آن است که عیار و ارزشش را تعیین می‌کند.

همچنین، در طلاهای رنگی بهتر است ترکیبات آن را بررسی کنید، چراکه در صورت ترکیب طلا با فلزاتی همچون نیکل، کادمیوم و یا جیوه، می‌توانند باعث ایجاد بیماری و یا مسمومیت در فرد شوند.

تنوع در طرح

یکی از دلایلی که باعث معروفیت و عملکرد بهتر یک کارگاه طلاسازی می‌شود، توجه به مد و ارائه طراحی‌های به‌روز و جدید است. ازجمله طرح‌های جدید و پرطرفدار می‌توان، زنجیرهای طلای بزرگ و یا گردنبندهای چند رشته‌ای، زیورآلات مروارید دار، حلقه‌های کوکتل یا همان انگشترها و حلقه‌های درشت، گوشواره‌های بلند، طرح‌های دفرمه و زردرنگ و چوکرهای مدل‌دار را نام برد.

استفاده از سنگ‌های قیمتی گوناگون

کارگاه ساخت طلا تهران باید با داشتن انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی اصل، پاسخگوی خواسته مشتری در سفارش خود باشد و یا به‌کارگیری نوع مرغوب آن‌ها را تائید کند. از انواع سنگ‌های قیمتی که می‌توان در زیورآلات طلا به کار برد، یاقوت سرخ و کبود، الماس، زمرد، گارنت، اوپال، آمیتیس، تورمالین، آکوامارین، سیترین، مروارید، توپاز و تعداد دیگر هستند. برخی از سنگ‌ها، خواص درمانی دارند و از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

کارگاه ساخت طلا تهران

مراحلی که باید هر کارگاه ساخت طلا به‌طور دقیق انجام دهد

مجموعه‌هایی که به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای، در تلاش برای طراحی و ساخت طلایی باکیفیت هستند، هشت مرحله کلی طلاسازی را طبق اصول، رعایت می‌کنند. به‌ عنوان‌ مثال بهترین کارگاه ساخت طلا در تجریش، این هشت مرحله به این صورت انجام می‌گیرند.

مرحله اول: ایده پردازی

در ابتدای شروع کار طراحان با در نظر گرفتن سلیقه عمومی، شرایط سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی منطقه و یا حتی کشور، ایده‌های خود را پیاده می‌کنند و انواع متنوعی از طلا را به شکل زیورآلات خاص، به اجرا درمی‌آورند.

مرحله دوم: طراحی

در ابتدای شروع کار طراحان با در نظر گرفتن سلیقه عمومی، شرایط سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی منطقه و یا حتی کشور، ایده‌های خود را پیاده می‌کنند و انواع متنوعی از طلا را به شکل زیورآلات خاص، به اجرا درمی‌آورند.

مرحله سوم: قالب‌سازی

در این مرحله از ساخت طلا در کارگاه ساخت طلا تهران و تمام طلاسازی‌ها اگر رزین بهتری در پرینترهای سه‌بعدی باشند، فرایند ریخته‌گری راحت‌تر و بهتر انجام می‌گیرد.

مرحله چهارم: ریخته‌گری

افراد مجرب، در مجموعه‌ها می‌دانند که باید از ابزارها و دستگاه‌هایی اتوماتیک و مرغوب برای یک ریخته‌گری درجه‌یک، استفاده کرد. درجه دما در این عمل، نقش مهمی دارد و باید طبق استانداردها باشد.

کارگاه ساخت طلا تهران

مرحله پنجم: سوهان‌کاری

به‌کارگیری ظرافت و دقت در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. درواقع اصول سوهان زنی باید به‌خوبی انجام گیرند.

مرحله ششم: مخراج‌کاری

حساسیت این مرحله برای اینکه درنهایت کاری بی‌عیب و نقص به دست مشتری برسد، به‌طور ویژه‌ای مورد توجه طلاسازان قرار دارد. در این مرحله سنگ‌های قیمتی که توسط طراح و یا سفارش‌دهنده انتخاب ‌شده است، باید بر روی پایه یا مکان مشخص‌شده خود قرار بگیرند.

مرحله هفتم: پرداخت

در این مرحله، دوباره از ابزارها بر روی چنگ‌ها و دیواره‌های قطعه استفاده می‌کنند. بعد از تمیزکاری و پنزا خوردن طلا، نوبت به جلا زدن و شستشوی زیور طراحی‌ شده می‌رسد.

مرحله هشتم: آبکاری

آب و رنگ مدل یکی از نکات اصلی برای نهایی کردن کار ساخت طلا است.

کارگاه ساخت طلای صم

در هنگام سفارش ساخت طلا به مجموعه‌ها، می‌توان خیلی راحت با دیدن مجوز اتحادیه آن و کسب آگاهی از روند تولیدشان، بدون نگرانی کار را به آن‌ها سپرد. از طرفی، تیمی که عنوان بهترین کارگاه ساخت طلا در تجریش را می‌گیرد، می‌توان به آن اعتماد کرد، چراکه این عناوین حاصل رضایت هزاران مشتری است. از این‌ رو طلاسازی صم که یکی از کارگاه ساخت طلا تهران است، با رعایت تمام هشت مرحله تولید طلا و همچنین ارائه محصول در انواع رنگ و طرح، اعتبار ویژه‌ای در بین مشتریان خرد و حتی بنکداران و طلافروشان پیداکرده است.

این مجموعه علاوه بر پذیرش سفارش ساخت، خدمات تعمیر، مخراج کاری، آبکاری و پرداخت طلا را نیز به خریداران و مشتریان خود ارائه می‌دهد. همین‌طور، می‌توان اطمینان داد که طلاهایی که با طراحی‌های شخصی، ساخته می‌شوند، از نظر استفاده از متریال مرغوب، سنگ‌های اصل و درنهایت کیفیت، تضمین‌شده هستند و تفاوتی با زیورآلات موجود و ساخته‌شده دیگر ندارد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟