مزایای خرید و ساخت طلا کم اجرت چیست؟ | چگونه سفارش ساخت طلا بدون کارمزد بدهیم؟

جواهری صم
ساخت طلا کم اجرت

عنوان مطالب

ساخت طلا کم اجرت

مزایای خرید و ساخت طلا کم اجرت چیست؟ | چگونه سفارش ساخت طلا بدون کارمزد بدهیم؟

ساخت طلا کم اجرت توسط برخی از طلاسازی‌ها انجام می‌شود، البته باید بدانید که این امر باعث کاهش کیفیت محصول نشده است. تعداد زیادی از طلافروشان به دلیل خرید طلا از واسطه‌هایی که جزو بنکداران طلا نیستند اجرت و قیمت بیشتری برای طلا در نظر می‌گیرند. درنتیجه اگر به سراغ کارگاه‌هایی که در زمینه ساخت طلا کم اجرت فعال هستند بروید، می‌توانید بدون واسطه، طلای موردنظر خود را با اجرتی کمتر و درنهایت قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید.

بنابراین دیگر برای خرید طلا چه در جهت مصرف شخصی و یا هدیه دادن، یا حتی سرمایه‌گذاری نگرانی و دغدغه اجرت بالای آن و صرف هزینه بیشتر از معمول را، نخواهید داشت. همچنین علاوه بر خرید محصولات ساخته‌شده با اجرت کم، می‌توان به طلاسازی‌ها سفارش ساخت طلا بدون کارمزد را هم داد. چراکه امروزه با پیشرفت فنّاوری، طلا و جواهرسازان در حوزه ساخت طلای سفارشی و تایپوگرافی فعالیت قابل‌توجهی دارند و با توجه به سلیقه و خواسته مشتری، محصول را طراحی و تولید می‌کنند.

حتماً شنیده‌اید وقتی‌که صحبت از سرمایه‌گذاری بر روی طلا به میان می‌آید، اطرافیان شما پیشنهاد خرید النگو را می‌دهند و بازگو می‌کنند که کارمزد آن پایین است. درواقع این حرف صحیح است و به علت اینکه این مصنوعات به‌صورت سری تولید می‌شوند، اجرت پایینی دارند و یا اصلاً اجرت ندارند. اجرت درواقع بهای میزان وقت و انرژی است که صرف ساخت طلا می‌شود.

علت سفارش و ساخت طلا کم اجرت چیست؟

همان‌طور که گفته شد کارمزد و یا اجرت به‌عنوان حق‌الزحمه، سهم کارگاه طلاسازی است که از طلای خام، زیورآلات و جواهر ساخته است. این هزینه متغیر است و از هر کارگاه به فروشگاه دیگر می‌تواند متفاوت باشد. ازاین‌رو برخی طلاسازان با ساخت طلا کم اجرت و گرفتن کارمزدی کمتر، خرید طلای باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را امکان‌پذیر کرده‌اند. در برخی از جواهرات، به دلیل به کار گرفتن سنگ‌های قیمتی و حساس که تراشکاری آن‌ها باید بسیار باملاحظه صورت گیرد، کارمزد ساخت هم کمی بالاتر می‌رود.

هزینه کارمزدی که برای ساخت طلا کم اجرت در کاغذ خرید محاسبه می‌شود نسبت به دیگر محصولات کمتر خواهد بود. به‌طورکلی قیمت نهایی طلا، به‌صورت زیر محاسبه می‌شود.

ساخت طلا کم اجرت
  • با توجه به عیار طلای مورد نظر، در ازای هر گرم از وزن آن مبلغی را باید پرداخت کرد.
  • سپس هزینه اجرت یا کارمزد در هر گرم از وزن طلا برآورد می‌شود و با عدد قبلی جمع می‌گردد.
  • در صورت خرید از مغازه‌دار، سود مغازه‌دار که ۷ درصد است، با ضرب در حاصل فرایند پیشین به دست می‌آید.
  • مالیات بر ارزش‌افزوده نیز که برابر با ۹ درصد است، با ضرب در عدد حاصل، محاسبه می‌گردد. (برای سهولت در محاسبه می‌توان برای سود مغازه‌دار از عدد ۱٫۰۷ و برای مالیات بر ارزش‌افزوده از ۱٫۰۹ استفاده کرد).

درنتیجه به‌راحتی می‌توان متوجه خریدی لذت‌بخش و رضایت‌بخش در صورت سفارش ساخت طلا کم اجرت، از کارگاه‌های طلاسازی، بود. باید بدانید که کارمزد جواهرات به دلیل بهره‌گیری از سنگ‌های قیمتی و برش زدن و صیقل زدن آن‌ها در فرایند ساخت جواهر، کارمزدشان نسبت به طلا بیشتر است. گاهی هم علت بدون کارمزد برخی از مصنوعات طلا استفاده از دستگاه CNC در کارگاه‌ها است. شیوه کار این سیستم به صورتی است که تنها قطعات طلای ساده که پیچیدگی‌های خاصی ندارند را می‌سازد.

بنابراین به دلیل آنکه در ساخت طلا با این دستگاه، تلاش و زحمت زیادی توسط نیروی کار اتفاق نمی‌افتد، تقریباً طلا بدون کارمزد به‌حساب می‌آید.

انواع طلاهای بدون کارمزد

زمانی که قصد خرید یک طلای دست ‌دوم را داشته باشید، به علت آنکه هزینه اجرت و سود فروشنده توسط خریدار اول پرداخت‌ شده است، تنها هزینه طلا را می‌دهید. به عبارتی، قیمت هر گرم طلا ضرب‌در وزن آن می‌شود و تنها همان قیمت نهایی خواهد بود. درنتیجه دیگر هزینه اضافی برای مالیات، کارمزد و یا سود مغازه‌دار را نمی‌دهید؛ اما اگر بخواهید طلایی نو با طرح و مدلی خاص را داشته باشید که ازنظر اجرت نیز قیمتش پایین باشد، سفارش ساخت طلا بدون کارمزد به کارگاه‌های طلا سازی، پیشنهادی ویژه است.

در مواردی، طلافروشی‌ها قطعات طلای شکسته شده و یا کهنه خود را به کارگاه‌ها می‌دهند تا ذوبشان کنند و زیورآلات جدیدی با آن‌ها بسازند. از طرفی خرید طلای آب‌شده شاید اجرتش کم و یا بدون کارمزد باشد، ولیکن ریسک بزرگی است و ممکن است موجب ضرر دهی شود. درواقع ساخت طلا کم اجرت با مواد اولیه خالص بسیار مطمئن‌تر است، چراکه طلاهای آب‌شده به دلیل اینکه از چند قطعه ساخته می‌شوند ممکن است عیارهای مختلفی داشته باشند و درصد ناخالصی‌شان زیاد باشد.

ساخت طلا کم اجرت
  • خرید طلای دست دوم یا آب‌شده معایبی نیز دارند؛ ازجمله اینکه تشخیص آبکاری و یا  تقلبی بودن در طلاهای دست‌ دوم سخت است و این موضوع می‌تواند ضرر مالی سنگینی را به همراه داشته باشند. همچنین تضمینی در بالا بودن عیارهای آن‌ها یا نداشتن کدهای جعلی، نیست. درنتیجه برای خرید طلای دست‌ دوم، بهتر است فاکتور خرید محصول را ببینید. علاوه بر این موارد، ازآنجایی‌که طلا ارتباط مستقیم با پوست دارد، استفاده از طلای دست دوم می‌تواند انتقال‌دهنده بیماری‌های پوستی نیز باشد.

    با توجه به تمام این شرایط، کارگاه‌های طلا سازی با ساخت طلا کم اجرت، کمک شایانی برای خرید طلایی دست ‌اول و به‌صرفه و خالص کرده‌اند.

چگونگی سفارش ساخت طلا بدون کارمزد

هنگامی‌که تصمیم به سفارش ساخت طلا کم اجرت می‌گیرید، این سؤال برایتان پیش می‌آید که چگونه طرح و تصور ذهنی خود را به طراحان طلاسازی توضیح دهم. درواقع برای این کار، می‌توانید طرح موردنظر را به شیوه ساده بر روی کاغذ بکشید و یا عکسی مشابه آن را از اینترنت پیدا کنید. سپس تغییراتی که می‌خواهید روی آن اعمال نمایید. به‌عنوان مثال پس از پیدا کردن یک طرح از گردنبند موردنظر، می‌توانید در طرح آن تغییراتی را انجام دهید و بگویید که درشت‌تر یا کوچک‌تر باشد، خمیده باشد و یا شاخ‌های بیشتر داشته باشد. به‌طورکلی هر طرحی که در نظر دارید را پیاده‌سازی کنید.

پس از آن طراحان کارگاه، طرح اولیه را توسط نرم‌افزارها و کامپیوتر آماده می‌کنند و بعد در صورت نیاز به تغییرات بیشتر، می‌توان مدل آن را متفاوت کنید. سپس شما با تعیین رنگ طلا، جنس سنگی که می‌خواهید به کار گرفته شود و رنگ آن، سفارشتان را به مرحله نهایی می‌رسانید. بهتر است رنگ فلز طلا را تا حدی متناسب با پوست خود انتخاب کنید. حتی با این روش، می‌توانید نماد و یا لوگوی اختصاصی خود را دارا باشید و منحصربه‌فرد جلوه کنید.

ساخت طلا کم اجرت در طلاسازی صم

همان‌طور که گفته شد، کارمزد و یا اجرت ساخت طلا، از فرمول و استاندارد مشخصی تبعیت نمی‌کند و متغیر است. از طرفی دیگر، خرید طلاهای دست‌دوم و یا طلای ذوب‌شده، ریسک بالایی دارد و ممکن است ضررهای مالی را به بار بیاورند. بهتر است برای خرید زیورآلات طلا که در عین زیبایی و درخشش، اصل باشند به کارگاه طلاسازی صم مراجعه کنید. این مجموعه با پذیرش سفارش ساخت طلا بدون کارمزد، دغدغه خرید طلای اصل، به‌عنوان هدیه و یا برای سرمایه‌گذاری را به صفر رسانده است.

ازجمله خدماتی که کارگاه مجموعه صم به مشتریان خود ارائه می‌دهد می‌توان موارد زیر را نام برد:

انواع محصولاتی که در این کارگاه تولید می‌شوند عبارت‌اند از: دستبند، گردنبند، انگشتر، گوشواره، انواع ست و نیم‌ست‌ها، با طراحی‌هایی متنوع و گسترده. همچنین، محصولاتی که در طلاسازی صم تولید می‌شوند، در کنار اینکه قیمتش بدون واسطه محاسبه می‌شود و نسبت به طلافروشی‌ها ارزان‌تر است، از لحاظ کیفیت نیز تضمین‌شده می‌باشند و برای همه کالاها فاکتوری معتبر ارائه می‌گردد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

2 نظر در “مزایای خرید و ساخت طلا کم اجرت چیست؟ | چگونه سفارش ساخت طلا بدون کارمزد بدهیم؟

  1. samgold گفت:

    سلام
    بسیار استفاده کردیم
    مرسی از مطالب مفیدتون

    1. samgold گفت:

      سلام و سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟