خرید رینگ ساده طلا + معرفی انواع مدلهای آن

جواهری صم
رینگ ساده طلا

عنوان مطالب

رینگ ساده طلا

خرید رینگ ساده طلا + معرفی انواع مدلهای آن

رینگ ساده طلا، از جمله زیورآلات محبوب در بین خانم‌ها و آقایان است که کاربرد زیادی دارد. به‌عنوان مثال سال‌های زیادی است که مردم در سرتاسر جهان، از این اکسسوری خاص، به‌منظور نمادی از تعهد و تأهل استفاده می‌کنند. ظاهر ساده و جذاب این حلقه‌ها باعث شده تا با سلیقه عموم افراد همخوانی داشته باشد و نظر آنها را جلب کند.

در رابطه با رینگ ساده طلا می‌توان گفت که به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین زیورآلات می‌باشد؛ چرا که در مراسم‌هایی مانند نامزدی، عروسی و یا تولدها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی این محصول یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های حلقه است و همیشه طرفداران خود را دارد، بنابراین از مد نمی‌افتد و این یکی از مزیت‌های مهم آن است.

طراحی‌هایی که بر روی رینگ ساده طلا انجام می‌شوند بسیار مینیمال می‌باشند، با این حال نمادی از زیبایی، ظرافت هستند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این اکسسوری‌ها، ست کردنشان با انواع متفاوتی استایل‌ها و رنگ‌ها می‌باشد. از این‌رو، حتی جوانانی که سخت پسندند و تیپ و ظاهر برایشان اهمیت زیادی دارد نیز می‌توانند از آنها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنند.

طریقه ساخت رینگ ساده طلا

رینگ‌های ساده طلا را می‌توان به‌صورت دستی و همچنین ماشینی تولید کرد.

ساخت رینگ ساده طلا به روش دستی

در روش دست‌ساز، اولین گام، انتخاب و ارائه طرح اولیه است. عموماً تمامیِ کارگاه‌های طلاسازی، دارای طراحان خلاقی هستند که به‌راحتی می‌توانند طرح‌های امکان‌پذیر و جدید را ارائه دهند. پس از انتخاب طرح و تصمیم بر ساخت رینگ ساده طلا، نوبت به انجام اعمال ریخته‌گری و قالب‌گیری می‌رسد. برای این مرحله لازم است تا فلز طلایی را که دارای هیچ ناخالصی‌ای نیستند را ذوب کرد.

سپس با کمک صابون و ماسه مخصوصی که وجود دارد، قالب‌گیری رینگ شروع می‌شود. پس از آنکه قالب‌گیری به‌صورت کامل انجام شد، نوبت به از بین بردن ناهمواری‌ها و ایجاد سطحی صاف بر روی محصول می‌رسد. برای این کار، فرایند سوهان‌کاری را انجام می‌دهند. با کمک سنباده و سوهان مخصوصی که وجود دارد، برآمدگی‌هایی که در مرحله قالب‌گیری بر روی محصول ایجاد شده را از بین می‌برند.

پس از آنکه کلیه ناهمواری‌ها از بین رفت، به مرحله مخراج‌کاری می‌رسند. در این دوره، نگین و یا سنگ‌های مورد نظر با ظرافت و دقت بالایی در کنار هم قرار می‌گیرند. البته این در صورتی است که شخص تمایل به داشتن رینگ ساده طلا نگین‌دار داشته باشد. در سال‌های اخیر، افراد تمایل بیشتری برای استفاده از طرح‌های مینیمال و ساده دارند. این باعث شده تا این مرحله برای تمام حلقه‌ها و رینگ‌ها انجام نشود.

در نهایت به کمک جلا و آبکاری، رنگ و درخشش طلا به آن داده می‌شود و شما می‌توانید از این اکسسوری در مدل‌های متفاوت استفاده کنید.

ساخت رینگ ساده طلا به روش ماشینی

در این روش، تمام مراحل ارائه ایده و پیاده‌سازی، قالب‌سازی سه‌بعدی، ریخته‌گری، پرداخت و سوهان‌کاری، مخراج‌کاری، تمیزکاری و پرداخت نهایی و آبکاری، توسط ماشین‌ها صورت می‌گیرند. برای تولید رینگ ساده طلا با کمک ماشین‌ها، در ابتدا جواهرسازان، طرح موردنظر خود را با کمک نرم‌افزارها وارد سیستم می‌کنند تا آن به دستگاه دستور دهد تا مراحل ساخت را چگونه پیش ببرد.

سپس با کمک همان ماشین‌آلات، فلز طلا که ذوب شده است، داخل قالب‌ها مخصوص ریخته می‌شوند و پس از گذشت زمانی مشخص، از دستگاه خارج می‌شوند. سپس اگر نیاز به قرار دادن نگین بر روی رینگ بود این کار نیز توسط ماشین انجام می‌شود. مراحل پرداخت و آبکاری نیز از دیگر مراحلی هستند که بدون دخالت نیروی انسانی صورت می‌گیرند.

خوب است بدانید طرح‌هایی که طراح انتخاب می‌کند تا بر روی رینگ ساده طلا قرار داده شوند، توسط دستگاه سی‌ان‌سی و لیزر انجام می‌شوند.

تفاوت رینگ ساده طلا دست ساز و ماشینی

بدیهی است که روش ساخت رینگ ساده طلا باعث بروز ویژگی‌های متفاوت در محصول شود. از این‌رو، می‌توان به بارزترین تفاوتی که اکسسوری دست‌ساز با ماشینی دارد، اشاره کرد: استحکام بیشتر. درواقع محصولاتی که توسط ماشین‌ها تولید می‌شوند به علت رعایت تمام اصول ساخت، استفاده از مواد اولیه سخت‌تر و استانداردهای تعیین شده، قابل‌اعتمادتر هستند و محکم‌تر می‌باشند.

اگر شما قصد فروش عمده و پخش رینگ ساده طلا را دارید، می‌توانید به کارخانه‌های طلاسازی سر بزنید و طرح انتخابی خود را به آنها ارائه دهید. دستگاه‌های موجود در این کارگاه‌ها می‌توانند در زمان بسیار کمی تعداد زیادی از این محصولات را تولید کنند. این در حالتی که است که به‌صورت دستی، ممکن است سفارش شما چندین ماه طول بکشد.

انواع رینگ ساده طلا بر اساس رنگ

زمانی که در بازار به‌قصد خرید رینگ ساده طلا در حال مشاهده نمونه کارها و طراحی‌های متفاوت آن هستید، رنگ‌های مختلفی از این محصول به چشمتان می‌خورد. درواقع حلقه‌های طلا در 3 رنگ متفاوت، زرد، سفید و رزگلد عرضه می‌شود.

رینگ ساده طلا

طلا با رنگ زرد

خوب است بدانید که رینگ‌ها اغلب با طلای 18 عیار تولید می‌شوند. 75 درصد آن دارای خلوص است و 25 درصد دیگرش از فلزات دیگر است. ترکیباتی که در طلای 18 عیار وجود دارند علاوه بر اینکه در استحکام آن نقش دارند، در تعیین رنگ آن نیز تأثیر می‌گذارند. از این‌رو میزان زردی طلا وابسته به ترکیبات آن است.

طلای سفید

برای ساخت رینگ ساده طلا به رنگ سفید، باید پس از انجام فرایندهای طراحی و تولید، توسط رودیوم آبکاری شود. درواقع این روکش باعث می‌شود تا طلای شما سفید شود و رنگ زرد را مخفی کند. در نظر داشته باشید در صورتی که از آن به‌خوبی مراقبت نکنید، آبکاری‌اش زودتر از بین می‌رود. به‌طورکلی به‌منظور حفظ ظاهر و رنگ این محصول می‌بایست هر 6 تا 18 ماه، آن را ترمیم و آبکاری دوباره کنید.

طلای رزگلد

یکی از فلزاتی که در تعیین رنگ رینگ ساده طلا نقش ویژه‌ای دارد، مس است. درواقع با ترکیب این عنصر و طلا، به نسبت 75 به 25، رنگ رزگلد بر روی اکسسوری ایجاد می‌شود. این رنگ طرفداران خاص خود را دارد. با این حال جلوه‌ای ویژه و جذابی دارد که می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند.

انواع رینگ ساده طلا

رینگ ساده طلا دارای انواع مختلفی است. از این‌رو در بازار شما می‌توانید طراحی‌های متفاوت، شیک و جذابی را تهیه کنید. حلقه‌ها با توجه به شکل و ساختاری که دارند، می‌توانند معنا و نماد خاصی را بیان کند. از جمله انواع این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رینگ ساده طلا، مدل تخت

به‌طورکلی رینگ‌های طلا از نوع تخت، دارای بازوهای پهنی هستند. این امر باعث شده تا به‌راحتی افراد بتوانند اسم و یا تاریخ موردنظرشان را بر روی آن حک کنند. لبه‌های داخلی و خارجی این حلقه، به‌صورت تخت می‌باشند. بر روی این مدل از رینگ‌های ساده، هیچ‌گونه نگین و یا سنگی قرار نمی‌گیرد؛ ولیکن شما می‌توانید به‌دلخواه، سنگ و یا نگین مدنظرتان را به طلاسازان ارائه دهید تا برایتان نصب کنند.

به دلیل آنکه ظاهر این رینگ‌ها در مقایسه با دامله درشت‌تر می‌باشد، عموماً توسط مردان مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه کنید، از آنجا که شما سنگ یا نگین را می‌خواهید بر روی طلا نصب کنید، بهتر است از محصولاتی که دارای شناسنامه معتبر هستند، استفاده کنید. در شناسنامه این سنگ و نگین‌های جزئیات و اطلاعاتی از جمله کیفیت و درجه رنگ سنگ‌ها ارائه داده شده است.

همچنین شما می‌توانید ضمانت‌نامه‌ای برای نگین‌های اتمی انتخابی خود دریافت کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

رینگ ساده طلا، مدل دامله

طراحی حلقه‌های دامله، به‌نوعی کلاسیک هستند. از آنجا که این رینگ‌ها در سرتاسر جهان عرضه می‌شوند، توانسته‌اند در بین عموم مردم و حتی افراد مشهور، محبوبیت ویژه‌ای پیدا کنند. به دلیل روند و نحوه ساخت رینگ دامله، شما می‌توانید بدون آنکه اذیت شوید، در 24 ساعت شبانه‌روز آن را در دست خود داشته باشید و خارج نکنید.

دلیل این راحتی، گردی داخل آن است. از این‌رو در مقایسه با مدل تخت، از این حلقه بیشتر استفاده می‌کنند. این مدل برای افرادی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند و به دنبال حلقه ست می‌گردند، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. سهولت در پاک کردن و تمیزی رینگ و همچنین امکان هماهنگ کردن آن با تمام استایل‌ها و رنگ‌ها، از جمله مزیت‌های این اکسسوری جذاب و شیک می‌باشد.

رینگ طلا مدل نگین دار

این مدل از رینگ، دارای نگین‌های اتمی هستند که درخششان را چند برابر کرده‌اند. درصورتی که تنها دارای یک نگین الماس بر روی آن باشد، به آنها حلقه‌های سولیتر گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که شکل هندسی سنگ یا نگینی که بر روی رینگ قرار می‌گیرد، فرقی ندارد. عموماً از این مدل از حلقه‌ها به‌عنوان انگشتر نامزدی یاد می‌کنند.

نوع دیگری از رینگ ساده طلا وجود دارد که در سرتاسر حلقه، نگین‌های اتمی و ریز کار شده است. این مدل اغلب به‌عنوان پشت حلقه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند به‌صورت تکی نیز از جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار می‌باشد.

رینگ ساده طلا

رینگ ساده طلا، مدل پخ دار

رینگ‌هایی که از طراحی پخ‌دار برخوردار هستند، زیبایی و جلوه بسیار منحصربه‌فردی را به همراه دارند. درواقع این مدل از رینگ، دارای ضلع‌هایی در تسمه یا حلقه خود است که این باعث شده در عین سادگی، مدرنیت و ظرافت را به نمایش بگذارد.

رینگ ساده طلا مدل سه گوش

رینگ‌ها با طراحی سه‌گوش جزو دسته‌ای حلقه فانتزی به شمار می‌آیند. طراحی ویژه این مدل تنها نظر عده‌ای از مردم خاص پسند را جلب می‌کند. از این‌رو عموماً خانم‌ها از این مدل از رینگ استفاده می‌کنند.

رینگ ساده مدل مفتولی

میدانید که به‌طورکلی اگر بخواهیم در صنعت طلاسازی، محصولات را از نظر نوع ساخت دسته‌بندی کنیم، به دو بخش مفتولی و پروفیلی تقسیم‌بندی می‌شوند. رینگ‌های مفتولی، مدل‌های توپری هستند که دارای کیفیت و استحکام بالایی می‌باشند. از این‌رو نظر کسانی را که قصد دارند سال‌های زیادی از زیورآلات خود استفاده کنند و آنها دچار خرابی و آسیب نشوند، بسیار مناسب خواهد بود.

نکاتی که برای خرید رینگ ساده طلا باید رعایت کرد

مواردی وجود دارد که در هنگام خرید رینگ ساده طلا باید آنها را در نظر بگیرید.

عرض رینگ

عرض انگشتر به قسمتی از رینگ گفته میشود که انگشت را می‌پوشاند. در نظر داشته باشید که سایز و مقدار نگینی که بر روی حلقه کار شده است نیز جزو عرض آن محاسبه می‌شود. اصولاً اندازه عرض رینگ ساده طلا برای بانوان، به‌اندازه 2 تا 4 میلی‌متر و برای آقایان بین 4 تا 7 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. البته شما می‌توانید وابسته به سلیقه و خواسته خود، پهنای حلقه خود را انتخاب کنید.

این اندازه‌ها تنها برای راهنمایی بیشتر جهت انتخابی مناسب است.

رینگ ساده طلا

اندازه دیواره یا ضخامت

درصورتی که اندازه ضخامت حلقه در استحکام آن نقش بسیاری دارد، می‌بایست در هنگام خرید به این مورد توجه بیشتری داشته باشید. از این‌رو اگر دیواره حلقه نازک باشد، امکان اینکه در اثر ضربه دچار خم یا ترک‌خوردگی شود؛ زیاد است. همچنین خوب است بدانید در صورت داشتن سنگ یا نگین در طراحی رینگ ساده طلا، ضخامت حلقه شما بیشتر خواهد بود.

اندازه حلقه و چاقی و لاغری انگشتان

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده برای خرید حلقه، اندازه آن است. طبیعتاً اندازه رینگ انتخابی شما نباید در حدی باشد که باعث عدم خون‌رسانی به انگشتان شود. از طرفی، در صورتی که اندازه آن نسبت به انگشت بیشتر باشد، همواره می‌لغزد و امکان افتادن آن از دست، زیاد خواهد بود. به‌طورکلی باید رینگی را انتخاب کنید که تنها، با مقدار کمی مقاومت، آن را بتوانید از انگشتتان درآورید.

همچنین در نظر داشته باشید که سایز انگشتان شما ممکن است وابسته به شرایط مختلف، همچون سردی یا گرمی هوا، فعالیت‌های بدنی و یا حتی تغییر وزن، متغیر باشد. به‌عنوان مثال، انگشتان عموماً در فصل‌های گرم سال متورمن و در فصل‌های سرد، باریک‌تر هستند. از این‌رو در زمان خرید رینگ ساده طلا حتماً به این مورد توجه کنید.

میزان خلوص طلا

میدانید که درصد خلوص طلا با مقدار عیار آن مشخص می‌شود. عیار طلا را از 24 عیار تا 9 بیان می‌کنند. در نظر داشته باشید که هرچه عدد آن کمتر باشد، یعنی مقدار طلای به‌کاررفته در آن نیز کمتر هست. به اینکه طلای شما چه عیاری دارد، توجه داشته باشید.

رینگ ساده طلا

وزن رینگ ساده

بدیهی است که هرچه در طراحی رینگ شما، از سنگ و یا نگین بیشتری استفاده کنند، در مجموعه وزن آن سنگین‌تر خواهد بود.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رینگ ساده طلا

به‌طورکلی، طلا، فلزی محدود می‌باشد. این امر باعث شده تا عوامل اقتصادی و همچنین سیاسی، تأثیر زیادی بر روی آن بگذارند. نوسانات ارزی و ارزش آن، تورم و بی‌ثباتی اقتصادی، میزان نرخ بهره و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازار عرضه و تقاضا طلا، سیاست‌های بین‌المللی و همچنین عواملی مانند رنگ، عیار، وزن، طرح و میزان نگین‌های کارشده، از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت رینگ ساده طلا تأثیر می‌گذارند.

فروش عمده و پخش رینگ ساده طلا در طلاسازی صم

این مجموعه آماده ارائه خدمات از جمله فروش عمده و پخش رینگ ساده طلا به مشتریان خود است. همچنین شما می‌توانید از دیگر خدمات طلاسازی صم، از جمله: پذیرش سفارش ساخت انواع طلا جواهر، مخراج‌کاری طلا و جواهر، تعمیرات طلا و جواهر، حکاکی طلا، آبکاری و پرداخت طلا. انواع محصولاتی که در این کارگاه تولید می‌شوند عبارت‌اند از: دستبند، گردنبند، انگشتر، گوشواره، انواع ست و نیم‌ست‌ها، با طراحی‌هایی متنوع و گسترده.

همچنین، محصولاتی که در طلاسازی صم تولید می‌شوند، در کنار اینکه قیمتش بدون واسطه محاسبه می‌شود و نسبت به طلافروشی‌ها ارزان‌تر است، ازلحاظ کیفیت نیز تضمین‌شده می‌باشند و برای همه کالاها فاکتوری معتبر ارائه می‌گردد.

کارگاه تولید طلا و جواهر صم با سالها سابقه در امر تولید انواع گوی تراش و ساده، زنجیر فلامینگو، زنجیرکارتیه و انواع قفل و پروفیل طلا، النگو مفتولی، گوشواره، دستبند و انواع مصنوعات طلا دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 در خدمت همکاران گرامی فعال در صنعت طلا و جواهر کشور میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟