ساخت گوشواره طلا عمده

جواهری صم
ساخت گوشواره طلا عمده

عنوان مطالب

ساخت گوشواره طلا عمده

دلایل ساخت گوشواره طلا عمده

در بین هنر و حرفه‌ های مختلفی که در بازار امروزه شاهد آن هستید، ساخت طلا و جواهر یکی از ارزشمند ترین و جذاب‌ ترین شغل‌های موجود محسوب می‌شوند. از جمله محصولاتی که توسط این صنعت تهیه می‌شوند، ساخت گوشواره طلا عمده و یا خرد است. خوب است بدانید که روش‌ها، تکنیک‌ها، مواد اولیه، سنگ‌ های قیمتی و نیمه قیمتی مختلفی برای تولید این زیورآلات وجود دارد.

این امر باعث شده تا با ترکیبشان به همراه خلاقیت و ظرافت، مدل‌های متنوعی از آن را در بازار مشاهده کنید. از آنجا که ساخت گوشواره طلا عمده در کارگاه ساخت طلا معتبر، توسط افراد با تجربه و متخصص انجام می‌شود، شما می‌توانید با خیال راحت، طرح و ایده مورد نظر خود را ارائه دهید تا سازنده با توجه به آن محصول دلخواهتان را تولید کند.

از این‌ رو استقبال افراد جهت ساخت گوشواره طلا عمده و تهیه خرید این اکسسوری‌های جذاب، به‌صورت شخصی بیشتر از قبل شده است.

مراحل و روند ساخت گوشواره طلا سفارشی

به‌ منظور ساخت گوشواره طلا عمده باید مراحلی طبق دستور العمل‌ های تعیین شده برای تولید این زیورآلات با متریال طلا، گذرانده شود. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از:

طراحی مدل مورد نظر

چه شما خودتان برای ساخت گوشواره طلا عمده ایده‌ای را در نظر داشته باشید و یا چه از طراحان و سازندگان یک کارگاه نظر بخواهید، می‌ بایست در مرحله اول این طرح به‌ صورت واضح نمایش داده شود. در گذشته طراحی گوشواره، گردنبند، دستبند، پلاک و حتی انگشترهای طلا بر روی کاغذ انجام می‌شدند و به‌ وسیله رنگ‌های مختلف و با کمک سایه زنی‌ها، جلوه مورد نظر را نمایش می‌ دادند.

امروزه در اغلب کارگاه طلاسازی در تهران و همچنین دیگر شهرها، از نرم‌ افزارهای مخصوص و سه‌ بعدی در رایانه‌ ها استفاده می‌کنند. این‌ گونه روال کار و طراحی آسان‌ تر شده و البته جزئیات بهتر در تصویر نمایش داده می‌شوند. البته همچنان طراحانی نیز هستند که به کمک دست و با مداد و کاغذ ایده مورد نظر را طراحی می‌کنند.

ولیکن به‌ طور کلی برای آنکه لازم است تمام طلا و جواهرات به‌ صورت سه‌ بعدی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرند، قطعاً کار با نرم‌ افزارها می‌توانند روند را سریع‌تر و راحت‌تر کنند. در این مرحله توجه داشته باشید؛ در صورتی که قصد مخراج‌کاری و استفاده از سنگ‌ها را برای گوشواره خود دارید، می‌ بایست اندازه آن را متناسب با سنگ انتخابی خود در نظر بگیرید.

از این‌ رو یکی از مهم‌ ترین پارامترها برای طراحی ساخت گوشواره طلا عمده، بررسی اندازه آن قبل از ریخته‌گری و قالب‌بندی است.

مدل سازی محصول

برای مدل‌ سازی، توجه به جزئیات و ریزه‌ کاری‌ ها به‌ منظور ساخت گوشواره طلا عمده به بهترین شکل ممکن، الزامی است. در واقع اگر در طراحی و مدل‌ سازی اولیه نقصی وجود داشته باشد، در مرحله ریخته‌ گری تولید محصول، به مشکل بر می‌خورد. توجه داشته باشید که در طول فرایند تهیه محصول نهایی، مقیاس تعیین شده در مدل‌ سازی، وابسته به متریال، کمی کوچک‌ تر خواهد شد.

از این‌ رو سازنده و طراح باید توجه داشته باشند که در مدل‌ سازی، اندازه گوشواره را تا حد مطلوبی، بزرگ‌ تر بگیرند که درنهایت با سایز مورد نظر تولید شود. ابزارهای مختلفی برای از بین بردن عیب و نقص مدل وجود دارد، از جمله قلم‌ های مخصوص جهت اضافه کردن موم، به‌ صورت دقیق در محل تعیین شده و یا ابزارهای تراشکاری برای از بین بردن اضافات.

قالب گیری سه بعدی

برای قالب‌ گیری‌ های سه‌ بعدی از رزین و دستگاه پرینتر سه‌ بعدی استفاده می‌شود. در این مرحله طرح اولیه را به دستگاه داده تا با توجه به آن، قالب مورد نظر را تهیه کند. در قالب‌گیری سه‌ بعدی هر چه کیفیت رزین مورد استفاده بالاتر باشد، ریخته کاری قالب نهایی راحت‌ تر و با کیفیت بهتری ساخته می‌شود.

ریخته گری در قالب

یکی از مراحل قابل‌ توجه و البته آسان در ساخت گوشواره طلا عمده، ریخته‌گری است. این عمل در شکل‌ گیری طرح نهایی نقش بسیاری دارد. موم و یا طلای ذوب شده در این مرحله به درون قالب‌ های تهیه شده ریخته می‌شود. پس از اطمینان از شکل‌ گیری طرح، به‌وسیله روش‌ هایی خاص، طلا سرد می‌شود و گوشواره تولید می‌گردد.

سوهان کاری و مخراج کاری

از جمله مراحلی که نقش بسیار مهمی در جلوه، زیبایی و ظرافت گوشواره دارد، سوهان‌ کاری آن است. هرچه این عمل توسط افراد با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، در نهایت جواهر و زیور مورد نظر زیبایی بیشتری نیز خواهد داشت. در صورتی که قصد استفاده از سنگ و یا نگین‌ها را برای گوشواره داشته باشید، می‌ بایست پس از سوهان‌ کاری، با نهایت دقت، سنگ در محله‌ ای مشخص شده، قرار داده شود.

قرار گیری سنگ در جای درست و مناسب در جلوه گوشواره تأثیر زیادی می‌گذارد، چرا که علاوه بر درخشش بیشتر باعث حفظ تعادل در ظاهر آن نیز می‌شود.

ساخت گوشواره طلا عمده

تمیز کاری و پرداخت طلا

پس از انجام سوهان‌ کاری و مخراج‌ کاری مدل مورد نظر، باید به‌ وسیله ابزار مخصوص آن را تمیز کرد تا اضافات یا لکه‌های احتمالی بر روی آن از بین برود. سپس با کمک موادی مخصوص می‌ بایست فرایند پرداخت و یا به اصطلاح جلا دادن را برای محصول انجام داد.

آبکاری گوشواره طلا

آخرین مرحله در ساخت گوشواره طلا عمده آبکاری آن است. از مهم‌ ترین مرحله برای افزایش درخشش، جلوه و زیبایی گوشواره، آبکاری محصول با توجه به رنگ طلا است. همان‌ طور که میدانید طلا با توجه به ترکیباتی که درونش وجود دارد، دارای رنگ‌های مختلفی است. با توجه به این امر، طلاسازان در کارگاه‌های ساخت طلا، رنگ‌های سفید، رزگلد، طلایی و لیمویی آن را دارا هستند.

البته گاها برای آبکاری گوشواره از مواد دیگری مانند رادیوم و یا نیکل استفاده می‌کنند. از این‌ رو بهتر است قبل از استفاده از محصول، به این موضوع توجه داشته باشید، چرا که ممکن است نسبت به این دو فلز حساسیت داشته باشید و دچار مشکلات جسمی شوید.

ساخت طلا عمده

خوب است بدانید که بنکداران افرادی هستند که محصول را به‌ صورت عمده از تولید کنندگان می‌خرند و سپس به خرده‌ فروشان و یا ویترین‌ داران، می‌فروشند. از این‌ رو عمده‌ فروشان به‌ عنوان یک واسطه حائز اهمیت در بازار طلافروشی و حتی ساخت طلا به شمار می‌آیند؛ چرا که باعث می‌شوند تا با کوتاه شدن دست افراد سود جو به‌ عنوان واسطه، قیمت تمام ‌شده برای مشتریان، کمتر باشد.

از این‌ رو افراد با ثبت سفارش ساخت طلا عمده، می‌تواند هزینه کمتری را برای خرید و داشتن این محصولات بپردازند. ولیکن نکاتی هست که برای این امر باید در نظر داشته باشید، از جمله:

  • توجه به قیمت طلا به‌ صورت لحظه‌ای: از آنجا که قیمت طلا تحت تأثیر نوسانات ارزی و دلار قرار می‌گیرد، در هنگام خرید و یا اقدام برای ساخت گوشواره طلا عمده، بهتر است همواره قیمت لحظه‌ای آن را بررسی کرده تا خریدی مناسب با بودجه خود داشته باشید.
  • مقدار حجم طلا: یکی از نکات مهم که در ساخت طلای عمده باید در نظر بگیرید، میزان و نوع آن است. از این‌ رو بهتر است در همان ابتدای کار حجم طلای مورد نظر خود را برآورد کرده تا در نهایت بتوانید خریدی متناسب با شرایط و موقعیتتان داشته باشید. همچنین در نظر بگیرید که وزن طلای شما با توجه به روشی که ساخته می‌شود، عیار فلز و یا به کار بردن سنگ، متغیر خواهد بود.

به‌عنوان مثال، در ساخت طلا پروفیلی، به دلیل تو خالی بودن محصولات، حجم کمتری داشته و در این حالت قیمت کمتری نیز برای خرید آن باید بپردازید.

  • پیدا کردن معتبرترین مرکز تولید و خرید طلا: در گذشته خرید و ساخت طلا به‌ صورت عمده و یا خرد تنها از طریق مراجعه حضوری انجام می‌شد. امروزه با کمک تکنولوژی افراد می‌توانند محصول و طرح مورد نظر خود را به‌ صورت آنلاین سفارش داده و در زمان خود صرفه‌ جویی کنند. در این میان شناسایی بهترین و معتبرترین کارگاه طلاسازی، امری مهم و ضروری است.

بهترین بنکداران برای خرید و یا کارگاه‌ های تولیدی طلا، آنهایی هستند که دارای فاکتورهایی خاصی هستند. از مهم‌ ترین آنها می‌توان برخورداری از پروانه کسب با مهر اتحادیه صنف طلا سازان و طلا فروشان و بیان قیمت معقولانه و توجه به مظنه طلا در بازار را نام برد.

ساخت گوشواره طلا عمده
  • دریافت شناسنامه یا گواهی: یکی دیگر از نکاتی که برای ساخت طلا عمده باید در نظر بگیرید، دریافت گواهی ساخت و خرید طلا است. این امر نشان‌ دهنده صداقت فروشنده و به جهت جلب رضایت بیشتر مشتری انجام می‌شود.

کارگاه طلا سازی تهران

خرید طلا از طلاسازی چه به‌ صورت عمده و یا خرد، می‌تواند مزیت‌ های زیادی را به دنبال داشته باشد. هنگامی که شما فرایند تولید، ساخت گوشواره طلا عمده و تهیه محصول را به یک کارگاه معتبر می‌سپارید، بدون شک، محصول مورد نظر خود را با قیمتی متفاوت از بازار در اختیار خواهید داشت. از این‌ رو به‌ طور کلی می‌توان گفت که خرید و یا سفارش طلا از مجموعه‌های معتبر، نیازمند بودجه کمتری خواهد بود.

از آنجا که کارگاه‌ هایی که تمام مراحل تولید و توزیع طلا را بر عهده دارند، در قالب شرکت‌ های خاص فعالیت می‌کنند و برای راه‌ اندازی مجموعه خود نیازمند دریافت تأییدها و مجوزهای مختلفی هستند. از این‌ رو شما می‌توانید برای ساخت گوشواره طلا عمده با اطمینان کامل به این مراکز مراجعه کنید. قطعاً پیدا کردن مجموعه‌ ای قابل‌ اعتماد برای ثبت سفارش با تعداد بالا، از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

از این‌ رو اگر قصد ساخت طلای کم اجرت، سفارش طلا و جواهرات مورد نظر و یا حتی تعمیرات زیورآلات خود را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه طلاسازی صم بهره‌ مند شوید. این تیم با سابقه کاری بالا 50 سال، در زمینه‌های مختلفی همچون ساخت طلا و جواهر، آبکاری و پرداخت، مخراج‌کاری و تعمیرات این زیورآلات باارزش فعالیت دارند.

این مجموعه دارای مجوز از اتحادیه به شماره  T2095 است و د صنعت طلا و جواهر کشور مشغول به فعالیت می‌باشد. همچنین این برند با کمک دستگاه‌ های پیشرفته، دانش روز ساخت طلا و همچنین حضور طراحان و سازندگان مجرب، محصولات با کیفیت و زیبایی را تولید و در بازار عرضه می‌کند. از این‌ رو یکی از معتبرترین کارگاه طلاسازی تهران محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟